Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2013

ΠΕΑΛΣ: Παρατηρήσεις - Προτάσεις επί νέου σχεδίου νόμου ΥΝΑ


Αριθμ. Πρωτ. 14/13

Προς :
Υπουργό Ναυτιλίας και Αιγαίου
κ. Κωστή ΜΟΥΣΟΥΡΟΥΛΗ  

Κοιν.:
1. ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
2. ΣΥΡΙΖΑ
3. ΠΑΣΟΚ
4. ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ
5. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ
6. ΚΚΕ 

Κύριε Υπουργέ

Στο πλαίσιο των αποφάσεων της Κυβέρνησης περιλαμβανόταν, μεταξύ άλλων η ανασύσταση του Υπουργείου Ναυτιλίας και η επαναφορά όλων των αρμοδιοτήτων που είχαν εκχωρηθεί σε άλλα Υπουργεία, στο Αρχηγείο Λ.Σ.

Ωστόσο, στο νέο, τρίτο κατά σειρά σχέδιο Νόμου, με ταυτόσημο περιεχόμενο, αλλά με ουσιαστικές αλλαγές,  δεν καταδεικνύεται κάτι τέτοιο.

Αν και γίνεται πλέον αναφορά στο Αρχηγείο Λ.Σ., θολό εξακολουθεί να παραμένει το τοπίο αναφορικά με τη θέση που αυτό πρέπει να έχει στο νέο φορέα αλλά και στην αυτοτέλεια του.
Λαμβάνοντας λοιπόν υπόψη τις διατάξεις του νομοσχεδίου, προτείνουμε ως ακολούθως: 


Α. ΑΡΘΡΟ 1

Η παράγραφος 2 εδάφιο α να αναδιατυπωθεί ως ακολούθως:

2. Αρμοδιότητες:
(α) Η χάραξη της ναυτιλιακής πολιτικής με σκοπό την προαγωγή και την προάσπιση όλων των κλάδων της εμπορικής ναυτιλίας και τη σύνδεσή της με την εθνική οικονομία, την ανάπτυξη της ναυτικής εκπαίδευσης και τη ναυτική εργασία, καθώς και η προστασία του φυσικού και θαλασσίου περιβάλλοντος, η σχεδίαση και εφαρμογή της ολοκληρωμένης νησιωτικής πολιτικής και η ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού και των θαλασσίων συγκοινωνιών, η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της ανθρώπινης ζωής και περιουσίας στη θάλασσα, καθώς και η προστασία της δημόσιας τάξης και ασφάλειας στη χωρική αρμοδιότητά του.

Στην παράγραφο 2 το εδάφιο (γ) να διαγραφεί και να αντικατασταθεί και να προστεθεί εδάφιο «δ» ως ακολούθως:
«2. (γ)  Η εποπτεία της οργάνωσης, διοίκησης και λειτουργίας του Λιμενικού Σώματος.»
«2. (γ) Η χάραξη κατεύθυνσης καθώς και η εποπτεία, ο συντονισμός και ο έλεγχος στο πλαίσιο της κυβερνητικής πολιτικής των δράσεων του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος και Υπηρεσιών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου.
(δ) Η εξασφάλιση της πολιτικής άμυνας της χώρας καθώς και η συμμετοχή στην εξασφάλιση της Εθνικής Άμυνας σε συνεργασία με τις Ένοπλες Δυνάμεις.»

Στην παράγραφο 3 συστήνεται μία επιτροπή για την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική, στην οποία προΐσταται ο Γενικός Γραμματέας του ΥΝΑ. Το έργο της είναι ο συντονισμός των συναρμόδιων Υπουργείων για τη διαμόρφωση των εθνικών θέσεων και προτεραιοτήτων, η παρακολούθηση των συναφών πολιτικών και νομοθετικών πρωτοβουλιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και η προετοιμασία δράσεων με θαλάσσια διάσταση που άπτονται της Ολοκληρωμένης Θαλάσσιας Πολιτικής, η χρηματοδότηση και υλοποίηση των οποίων ανατίθεται στα καθ’ ύλην αρμόδια Υπουργεία. Το έργο όμως αυτό της συγκεκριμένης επιτροπής, όπως αυτό σαφώς περιγράφεται στην παράγραφο 3(α), είναι πανομοιότυπο με επιμέρους ταυτόσημες αρμοδιότητες που έχουν οι διάφορες διευθύνσεις του Αρχηγείου ΛΣ (ΔΙΠΘΑΠ, ΔΑΝ, ΔΕΕΔΟ κ.λπ). Επομένως, σύμφωνα με αυτή τη διάταξη, ουσιαστικά αφαιρείται η αρμοδιότητα της διεθνούς εκπροσώπησης και του χειρισμού θεμάτων από έμπειρους Αξιωματικούς του ΛΣ και ανατίθεται σε μία Υπηρεσία στην οποία ουδείς γνωρίζει ποιοι θα είναι εκείνοι οι οποίοι θα κληθούν να υλοποιήσουν το έργο της.

Στην παράγραφο 4 που αφορά την διάρθρωση θα πρέπει να αναφέρεται ρητά το Αρχηγείο ΛΣ ως αυτόνομος φορέας και όχι απλή αναγραφή ως Λιμενικό Σώμα. 

Β. ΑΡΘΡΟ 3

Το άρθρο 3 να τροποποιηθεί ως ακολούθως: 
 «Απολογισμός – Προγραμματισμός έργου
Μέχρι τις 30 Νοεμβρίου 20 Δεκεμβρίου εκάστου έτους, οι Γενικές Γραμματείες και οι εποπτευόμενοι φορείς του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου υποβάλλουν στον Υπουργό ετήσιο προγραμματισμό δράσης για το επόμενο έτος με ποσοτικούς και ποιοτικούς στόχους. Μέχρι τις 31 Ιανουαρίου 20 Φεβρουαρίου εκάστου έτους, οι Γενικές Γραμματείες και οι εποπτευόμενοι φορείς του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου υποβάλλουν στον Υπουργό απολογισμό δράσης για το προηγούμενο έτος. Ο προγραμματισμός και ο απολογισμός δράσης του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος καταρτίζεται από τον Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής και υποβάλλεται, κατά τα ανωτέρω, από το Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου..»

Γ. ΑΡΘΡΟ 4

Στην παράγραφο 3 εδάφιο β να αναλυθούν οι Περιφερειακές Υπηρεσίες διότι στο παρελθόν έχουν δημιουργηθεί σοβαρά προβλήματα για το ποιες είναι οι Λιμενικές Αρχές ως ακολούθως: 
Περιφερειακές Υπηρεσίες είναι οι Περιφερειακές Διοικήσεις του Λιμενικού σώματος, οι υπαγόμενες σε αυτές Λιμενικές Αρχές (Κεντρικά Λιμεναρχεία, Λιμεναρχεία, Υπολιμεναρχεία, Λιμενικοί σταθμοί και Λιμενικά Τμήματα) , οι έδρες Ναυτιλιακών Ακολούθων και οι ΑΕΝ.

Δ. ΑΡΘΡΟ 5

Στην αποστολή και τις αρμοδιότητες, να υπάρξει σαφής και συγκεκριμένη αναφορά σε αυτές και όχι να τελούν κάτω από την αίρεση έκδοσης π.δ., όπως προβλέπεται στην παράγραφο 3, το οποίο μπορεί και ποτέ να μην εκδοθεί, αφήνοντας με αυτόν τον τρόπο έωλες όλες τις αρμοδιότητες οι οποίες χρήζουν ενσωμάτωσης εντός των αρμοδιοτήτων του Αρχηγείου ΛΣ.

Εισηγούμεθα όπως στην αποστολή του ΛΣ συμπεριληφθούν τα κατωτέρω: 
1. Ειδικότερα, στην αποστολή του Λιμενικού Σώματος περιλαμβάνονται ιδίως: 
α. Η εξασφάλιση της δημόσιας τάξης, που περιλαμβάνει την άσκηση γενικής αστυνόμευσης, τροχαίας και ελέγχου της αλιείας. 
β. Η πρόληψη και καταστολή του εγκλήματος και ιδίως του οργανωμένου που περιλαμβάνει την άσκηση δημόσιας και κρατικής ασφάλειας. 
γ. Η διαμόρφωση όρων και η εξασφάλιση συνθηκών ασφαλούς ναυσιπλοΐας (maritime safety), ναυτικής ασφάλειας (maritime security), ασφαλούς διαχείρισης στα πλοία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις και ο έλεγχος εφαρμογής του σχετικού θεσμικού πλαισίου.
δ. Η έρευνα και διάσωση στη θάλασσα.
ε. Η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος.
στ. Η λήψη μέτρων για την παρακολούθηση, την άσκηση αστυνόμευσης και τον έλεγχο των θαλάσσιων συνόρων.
ζ. Η υποστήριξη της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας στο πλαίσιο ολοκληρωμένης πολιτικής θαλάσσιων μεταφορών.
η. Η παροχή υποστήριξης για τη διαμόρφωση, οργάνωση, παρακολούθηση και ο έλεγχος εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου για τη στελέχωση, τους όρους και τις συνθήκες εργασίας επί  πλοίων καθώς και για την εκπαίδευση ναυτικών. 
2. Η άσκηση της γενικής αστυνόμευσης περιλαμβάνει ιδίως: 
α. Την αξιολόγηση και αξιοποίηση μεθόδων αστυνομικής τακτικής και πρακτικής καθώς και το σχεδιασμό, συντονισμό και υλοποίηση μέτρων αστυνόμευσης και τάξης προς διασφάλιση της κοινωνικής ειρήνης και ευταξίας.
β. Την κατάρτιση των γενικών και ειδικών κανονισμών λιμένων και τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για τον έλεγχο εφαρμογής αυτών.
γ. Τη ρύθμιση, την παρακολούθηση και τον έλεγχο των θαλασσίων δραστηριοτήτων αναψυχής.
δ. Τον έλεγχο λειτουργίας κέντρων και καταστημάτων καθώς και εφαρμογής σε αυτά των αγορανομικών διατάξεων.
ε. Τον έλεγχο της νόμιμης εκτέλεσης των πάσης φύσεως έργων.
στ. Τον έλεγχο εφαρμογής των διατάξεων για το υπαίθριο εμπόριο.
ζ. Τον έλεγχο της νόμιμης διενέργειας των εργασιών που αφορούν στην ανέλκυση, απομάκρυνση και εξουδετέρωση ναυαγίων, επικίνδυνων – επιβλαβών και εγκαταλελειμμένων πλοίων και πλωτών ναυπηγημάτων. 
η. Τον έλεγχο νομιμότητας όσον αφορά τη δραστηριοποίηση των επαγγελματιών. 
3. Η άσκηση της αστυνομίας τροχαίας περιλαμβάνει ιδίως:
α. Τη ρύθμιση της κυκλοφορίας πεζών και οχημάτων.
β. Τη μέριμνα για την εφαρμογή των κανόνων οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας. 
γ. Τη διερεύνηση των τροχαίων ατυχημάτων.
4. Η άσκηση ελέγχου της αλιείας περιλαμβάνει ιδίως:  
α. τον έλεγχο εφαρμογής της εθνικής, ενωσιακής και διεθνούς αλιευτικής νομοθεσίας καθώς και των αγορανομικών διατάξεων όσον αφορά τα αλιευτικά προϊόντα.
β. τη λειτουργία Κέντρου Παρακολούθησης Αλιείας και την τήρηση των εφαρμογών ελέγχου αλιείας.
γ. τη μέριμνα και το συντονισμό για την υλοποίηση των κοινών δράσεων και επιθεωρήσεων αλιείας στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
5. Η άσκηση δημόσιας ασφάλειας περιλαμβάνει ιδίως:
α. Τη δίωξη των εγκλημάτων κατά της ζωής, της προσωπικής ελευθερίας, της ιδιοκτησίας και των περιουσιακών δικαιωμάτων.
β. Τη δίωξη του λαθρεμπορίου και της αρχαιοκαπηλίας, των εγκλημάτων που προβλέπονται από τα άρθρα 187 και 187Α του Ποινικού Κώδικα και κυρίως τη δίωξη της παράνομης χρήσης και διακίνησης ναρκωτικών ουσιών, του ηλεκτρονικού εγκλήματος και της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.
γ. Την αναζήτηση και σύλληψη προσώπων που διώκονται.
δ. Την αναζήτηση προσώπων που έχουν εξαφανισθεί και αντικειμένων που έχουν απωλεσθεί ή κλαπεί.
ε. Τη συλλογή και αξιοποίηση πληροφοριών που ανάγονται σε θέματα δημόσιας ασφάλειας.
στ. Την αντιμετώπιση περιστατικών πειρατείας.
6. Η άσκηση κρατικής ασφάλειας περιλαμβάνει ιδίως:
α. Την προστασία του κράτους και του δημοκρατικού πολιτεύματος από κάθε ενέργεια υπονόμευσης.
β. Την πρόληψη και αντιμετώπιση πράξεων βίας και τρομοκρατίας.
γ. Τον έλεγχο της τήρησης των διατάξεων που αφορούν τα όπλα και τις εκρηκτικές ύλες.
δ. Τον έλεγχο της τήρησης των διατάξεων που αφορούν τη διακίνηση, παραμονή και εργασία των αλλοδαπών στη χώρα και ιδίως την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης.
ε. Τη συλλογή και αξιοποίηση πληροφοριών που ανάγονται σε θέματα κρατικής ασφάλειας και εθνικού ενδιαφέροντος γενικότερα.
7. Η διαμόρφωση όρων και η εξασφάλιση συνθηκών ασφαλούς ναυσιπλοΐας (maritime safety), ναυτικής ασφάλειας (maritime security), ασφαλούς διαχείρισης στα πλοία και τις λιμενικές εγκαταστάσεις και ο έλεγχος εφαρμογής του σχετικού θεσμικού πλαισίου περιλαμβάνει ιδίως:
α. τον έλεγχο έγκρισης και θεώρησης σχεδίων και μελετών και την παρακολούθηση ναυπηγούμενων, μετασκευαζόμενων ή αρχικά επιθεωρούμενων πλοίων στη βάση τεχνικών όρων και απαιτήσεων που έχουν διαμορφωθεί.
β. την έγκριση των υλικών κατασκευής και μέσων εξοπλισμού των πλοίων.
γ. την επιθεώρηση προς έκδοση των πιστοποιητικών αξιοπλοΐας των πλοίων.
δ. την εξουσιοδότηση και τον έλεγχο των οργανισμών πιστοποίησης των ελληνικών πλοίων και των λιμενικών εγκαταστάσεων.
ε. τη λήψη μέτρων για τον έλεγχο, σε ελληνικούς λιμένες, των πλοίων ανεξαρτήτως σημαίας και των πληρωμάτων τους (port and flag state control), καθώς και των υπό ελληνική σημαία πλοίων και των πληρωμάτων τους σε λιμένες της αλλοδαπής όπου λειτουργούν Έδρες Ναυτιλιακών Ακολούθων (flag state), προκειμένου να διαπιστωθεί η συμμόρφωσή τους με την ισχύουσα εσωτερική και διεθνή νομοθεσία για την αξιοπλοΐα, ασφάλεια ναυσιπλοΐας, προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος, ασφάλεια, ασφαλή διαχείριση, καθώς και η εφαρμογή των διεθνών συμβάσεων και συμφωνιών που αφορούν θέματα ναυτικής εργασίας, αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας, νόμιμης σύνθεσης πλοίων, συνθηκών και όρων εργασίας.
στ. Τη λήψη μέτρων για την παρακολούθηση και τον έλεγχο της θαλάσσιας κυκλοφορίας, καθώς και τη διαχείριση αυτής.
ζ. Τη συλλογή στοιχείων και πληροφοριών και τη λήψη μέτρων για την αποφυγή συγκρούσεων στη θάλασσα, τη διερεύνηση των ναυτικών ατυχημάτων και τον εν γένει έλεγχο εφαρμογής των όρων ασφαλούς ναυσιπλοΐας.
η. Τη μέριμνα για την οργάνωση, λειτουργία, βελτίωση, επέκταση και χρήση των τηλεπικοινωνιακών υποδομών και ηλεκτρονικών συστημάτων για την εκτέλεση της αποστολής του Λιμενικού Σώματος.
θ. Τη διαχείριση συμβάντων που λαμβάνουν χώρα στις θαλάσσιες περιοχές της τοπικής αρμοδιότητας και χώρου ευθύνης του Λιμενικού Σώματος. 
ι. Την έκδοση ναυτιλιακών οδηγιών ασφάλειας ναυσιπλοΐας.
8. Η έρευνα και διάσωση στη θάλασσα περιλαμβάνει ιδίως:
α. Το συντονισμό του έργου έρευνας και διάσωσης στο θαλάσσιο χώρο ευθύνης της χώρας.
β. Τη συνεργασία με τα Γενικά Επιτελεία Ναυτικού και Αεροπορίας, καθώς και άλλους φορείς, υπηρεσίες και ιδιώτες που υποχρεούνται ή προσφέρονται να συνδράμουν σε περίπτωση ατυχήματος στο θαλάσσιο χώρο ευθύνης της χώρας.
γ. Τη συνεργασία με κέντρα συντονισμού έρευνας και διάσωσης άλλων χωρών.
δ. Την οργάνωση, υποστήριξη και λειτουργία των ηλεκτρονικών και τηλεπικοινωνιακών μέσων, καθώς και συστημάτων θαλάσσιας κυκλοφορίας που σχετίζονται με το έργο της έρευνας και διάσωσης και της επιτήρησης του θαλάσσιου χώρου ευθύνης της χώρας.
9. Η προστασία του θαλασσίου περιβάλλοντος περιλαμβάνει ιδίως:
α. Την εκπόνηση και εφαρμογή σχεδίων για την πρόληψη και καταπολέμηση ρύπανσης της θάλασσας και των ακτών.
β. Την οργάνωση και συντονισμό των δράσεων και ενεργειών που απαιτούνται, από πλευράς έμψυχου δυναμικού και κατάλληλου υλικοτεχνικού εξοπλισμού, για την αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης της θάλασσας και των ακτών.
γ. Τον έλεγχο και παρακολούθηση εφαρμογής των σχεδίων για την καταπολέμηση ρυπάνσεων.
δ. Τη συνεργασία σε εθνικό και διεθνές επίπεδο με σκοπό την πρόληψη και καταπολέμηση ρυπάνσεων.
10. Η άσκηση αστυνόμευσης των θαλασσίων συνόρων περιλαμβάνει ιδίως:
α. Την οργάνωση μέτρων αστυνόμευσης και ελέγχου των θαλάσσιων συνόρων για την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης και τη συνεργασία με άλλες αρμόδιες αρχές και υπηρεσίες της χώρας για το σκοπό αυτόν.
β. Τη συμμετοχή και τη συνεργασία με αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τρίτων χωρών και διεθνών οργανισμών για το σχεδιασμό και την υλοποίηση κοινών επιχειρησιακών δράσεων, αναφορικά με την αντιμετώπιση της παράνομης μετανάστευσης και την προστασία των θαλάσσιων συνόρων της χώρας, καθώς και τη συμμετοχή του Λιμενικού Σώματος σε αντίστοιχες δράσεις άλλων χωρών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
γ. Την πρόληψη και αντιμετώπιση κάθε άλλης παράνομης δραστηριότητας.
11. Η διαμόρφωση και παρακολούθηση εφαρμογής όρων για την υποστήριξη και την ανάπτυξη της ελληνικής εμπορικής ναυτιλίας στο πλαίσιο ολοκληρωμένης πολιτικής θαλάσσιων μεταφορών, περιλαμβάνει ιδίως:
α. Την οργάνωση, βελτίωση, προστασία και ανάπτυξη της ελληνικής ναυτιλίας.
β. Τη σύνδεση της ναυτιλίας με λοιπές οικονομικές και αναπτυξιακές δραστηριότητες.
γ. Τη διαμόρφωση και εφαρμογή θεσμικού πλαισίου για την ανάπτυξη δικτύου θαλασσίων ενδομεταφορών. 
12. Η παροχή υποστήριξης για τη διαμόρφωση, οργάνωση, παρακολούθηση και ο έλεγχος εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου για τη στελέχωση, τους όρους και τις συνθήκες εργασίας επί  πλοίων καθώς και για την εκπαίδευση ναυτικών, περιλαμβάνει ιδίως:
α. Την παροχή υποστήριξης για την οργάνωση και παρακολούθηση θεμάτων ναυτικής εργασίας και διαμόρφωσης μητρώου ναυτικών.
β. Την παροχή υποστήριξης για την εκπαίδευση, μετεκπαίδευση και επιμόρφωση των ναυτικών, τη χορήγηση αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας και πιστοποιητικών κατοχής άλλων τυπικών προσόντων προς άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος καθώς και την οργάνωση και λειτουργία σχολών εμπορικού ναυτικού.
γ. Την παροχή υποστήριξης για την προσέλκυση και παραμονή νέων στο ναυτικό επάγγελμα και τη διαμόρφωση των όρων πρόσβασης σε αυτό.
δ. Την παροχή υποστήριξης για τη διαμόρφωση απαιτήσεων για τη στελέχωση των πλοίων προς εξασφάλιση της ασφαλούς δραστηριοποίησής τους και την εξυπηρέτηση των αναγκών των επιβαινόντων σε αυτά.
13. Οι Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος παρακολουθούν τις διεθνείς εξελίξεις σε όλα τα θέματα που σχετίζονται με την εκπλήρωση της αποστολής του, συμμετέχουν στις εργασίες των αντίστοιχων διεθνών οργανισμών και ενωσιακών οργάνων προς προώθηση των ελληνικών θέσεων.
14. Για την εκτέλεση της αποστολής του, οι Υπηρεσίες του Λιμενικού Σώματος εφοδιάζονται με τα αναγκαία μέσα και εξοπλισμό, χρησιμοποιούν επιστημονικές και τεχνικές μεθόδους διερεύνησης των αδικημάτων και συμβάντων, συνεργάζονται με αρχές και υπηρεσίες του εσωτερικού ή και άλλων χωρών, όπου απαιτείται, και εκπονούν, προς υποβοήθηση της άσκησης των αρμοδιοτήτων τους, μελέτες και σχέδια δράσης.
15. Το Λιμενικό Σώμα συμμετέχει στην αντιμετώπιση κάθε έκτακτης ανάγκης που προκύπτει από θεομηνίες και ατυχήματα ή άλλες καταστροφές σε συνεργασία με τις συναρμόδιες αρχές και υπηρεσίες και συμβάλλει στην άμυνα και ασφάλεια της χώρας.»

Ε.  Ελλείπει παντελώς το άρθρο των εξουσιοδοτικών διατάξεων, βασικός μοχλός της λειτουργίας του Αρχηγείου ΛΣ, το οποίο και εισηγούμεθα να ενσωματωθεί στο σχέδιο νόμου, όπως ρητά αναγράφεται στο άρθρο 14 του Ν.3922/2011

ΣΤ. Η κατάργηση του άρθρου 9 είναι ανεπίτρεπτη διότι θα πρέπει να υπάρχει ρητή αναγραφή του αριθμού των οργανικών θέσεων του προσωπικού ΛΣ προς διασφάλιση των θέσεων αυτών. 

Ζ. Δεν υπάρχει καταργητική διάταξη της θέσεως του Επιτελάρχη και αναφορά θεσμοθετήσεως πάλι της θέσεως του Β Υπαρχηγού ΛΣ καθώς και η διαδικασία επιλογής τους από τα ανώτατα υπηρεσιακά όργανα.

Η. Το άρθρο 23 του Ν.3922/2011 και ειδικότερα η παράγραφος 2, δεν θα πρέπει να καταργηθεί αλλά να εξακολουθήσει να ισχύει,  δεδομένου ότι αφαιρούνται προκλητικά όλα τα περιουσιακά στοιχεία του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος τα οποία έχουν περιέλθει στην κυριότητά του και κυρίως τα ακίνητα, χερσαία, πλωτά και εναέρια μέσα, ο οπλισμός, τα αρχεία και γενικά το κάθε μορφής υλικό και εξοπλισμός των υπηρεσιών του Λιμενικού Σώματος.

Θ. Επίσης θα πρέπει να μην καταργηθεί και να διατηρηθεί σε ισχύ η παράγραφος 10 του άρθρου 23 του Ν.3922/2011 (διάταξη η οποία καταργείται με την παρ. 2 του άρθρου 62 του παρόντος σχεδίου νόμου), δεδομένου ότι με τη συγκεκριμένη παράγραφο σταματούσε το πάρεργο των στελεχών του Λιμενικού Σώματος, όσον αφορά την απασχόλησή τους σε παραρτήματα του Οίκου Ναύτου, εντός δύο (2) ετών από τη δημοσίευση του Ν.3922/2011. Σύμφωνα δε με την ισχύουσα αυτή διάταξη, έπρεπε μέσα σε δύο χρόνια από την έναρξη ισχύος του νόμου οι εν λόγω ανάγκες να καλύπτονται από υπαλλήλους του ευρύτερου δημόσιου τομέα, οι οποίοι θα έπρεπε να μεταταχθούν στον Οίκο Ναύτου, υποχρέωση η οποία ουδέποτε υλοποιήθηκε, με αποτέλεσμα με την κατάργηση αυτής της διατάξεως να συνεχίζουν τα στελέχη του Λιμενικού Σώματος να απασχολούνται με θέματα εκτός αρμοδιότητάς του και αποστολής τους όπως είναι αυτά του Οίκου Ναύτου, με όλες τις συνέπειες που απορρέουν από αυτό.

Ι. ΑΡΘΡΟ 54

Στην παράγραφο 3 πριν από την φράση «στο εξωτερικό» να προστεθεί η φράση «στο εσωτερικό και» ως ακολούθως:
3. Στο προσωπικό του Λιμενικού Σώματος που μετακινείται στο εσωτερικό και στο εξωτερικό προς εκτέλεση υπηρεσίας, παρέχεται η δυνατότητα χορήγησης προκαταβολής στο μετακινούμενο σε βάρος της Παγίας Προκαταβολής του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος, μέχρι και του 75% του συνολικά δικαιούμενου, κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου και εγκρίσεως του Γενικού Διαχειριστή αυτής. Το ποσό της χορηγούμενης προκαταβολής συμψηφίζεται κατά την εξόφληση των σχετικών δικαιωμάτων. 

Στην παράγραφο 6 να προστεθεί η φράση «με την προϋπόθεση εφαρμογής της διάταξης της παραγράφου 1 του άρθρου 18 του ν.3922/11» ως ακολούθως: 
6. Σε παραρτήματα του Οίκου Ναύτου στα οποία δεν υπηρετεί προσωπικό του Φορέα αυτού ή αυτό δεν επαρκεί για την κάλυψη των λειτουργικών τους αναγκών, αυτές καλύπτονται από προσωπικό του Λιμενικού Σώματος της οικείας Λιμενικής Αρχής με την προϋπόθεση εφαρμογής της διάταξης της παραγράφου 1 του άρθρου 18 του ν.3922/11.

ΙΑ. Να προσεχθεί ιδιαίτερα το άρθρο 62 σχετικά με καταργητικές διατάξεις διότι ενέχει τον κίνδυνο να καταργηθούν ουσιαστικού δικαίου διατάξεις για το ΛΣ.

ΙΒ. Προτείνουμε να προστεθούν οι παρακάτω διατάξεις που επιλύουν χρονίζοντα προβλήματα:

Άρθρο ....
Ειδική στελέχωση ελικοπτέρων έρευνας-διάσωσης

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Άμυνας, Υγείας και Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζονται ζητήματα που αφορούν στον αριθμό προσωπικού Λιμενικού Σώματος ειδικοτήτων Συνδέσμου-Συμβούλου Λιμενικού Σώματος-Πολεμικής Αεροπορίας και Δύτη-Διασώστη Λιμενικού Σώματος ως απαραίτητα μέλη πληρώματος που στελεχώνουν ελικόπτερα έρευνας-διάσωσης της Πολεμικής Αεροπορίας, στην παροχή υπηρεσιών υγείας από μέλη πληρώματος ελικοπτέρου και σε κάθε άλλο σχετικό θέμα. 

Με την διάταξη αυτή σκοπείται ρύθμιση θεμάτων που αφορούν σημαντικά ζητήματα σχετικά με τη δραστηριοποίηση των ελικοπτέρων της Πολεμικής Αεροπορίας στους τομείς έρευνας και διάσωσης και παροχής υπηρεσιών υγείας. Δεδομένου ότι τα εν λόγω θέματα δεν έχουν μέχρι σήμερα ρυθμιστεί και χρήζουν ειδικών προβλέψεων για την εύρυθμη και αποτελεσματική εκτέλεση  της αποστολής των πληρωμάτων των υπόψη επιχειρησιακών μέσων, προτείνεται η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης για την κάλυψη όλων των συναφών ζητημάτων. 

Άρθρο... 
Κατ’ έτος εισαγωγή στελεχών Λιμενικού Σώματος

1. α) Προς κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων στελεχών Λιμενικού Σώματος, εντός του μηνός Ιανουαρίου κάθε έτους ο Υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου με απόφασή του ορίζει τον αριθμό υποψηφίων προς κατάταξη τους ως δοκίμων το έτος αυτό στις παραγωγικές Σχολές Αξιωματικών, Υπαξιωματικών Λιμενικού Σώματος και Λιμενοφυλάκων, οι οποίοι δεν μπορεί να είναι λιγότεροι από:
αα. Δόκιμοι Σημαιοφόροι Λιμενικού Σώματος πενήντα (50)
ββ. Δόκιμοι Υπαξιωματικοί Λιμενικού Σώματος ενενήντα (90)
γγ. Δόκιμοι Λιμενοφύλακες διακόσιοι δέκα (210)
Με ίδια απόφαση δύναται να ορίζεται αριθμός Αξιωματικών απευθείας κατάταξης ειδικότητας Τεχνικού, Οικονομικού, Νομικού, Υγειονομικού και Ιερέα, με αντίστοιχη μείωση του αριθμού των Δοκίμων Σημαιοφόρων Λιμενικού Σώματος του προηγούμενου εδαφίου μέχρι 20% . 
β) Εντός του πρώτου δεκαήμερου μηνός Μαρτίου εκάστου έτους με αποφάσεις του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου καθορίζεται για κάθε μία παραγωγική Σχολή Λ.Σ. το ακριβές χρονοδιάγραμμα προκήρυξης των διαγωνισμών κατάταξης των δοκίμων της προηγούμενης περίπτωσης καθώς και τα επιμέρους θέματα που προβλέπουν τα άρθρα 1,2,3,4 και 5 του ν. 3079/2002 «Κύρωση του Κώδικα του Προσωπικού Λιμενικού Σώματος» (Α΄311).
γ) Για την εφαρμογή των διατάξεων της περίπτωσης (α) εγγράφονται κατ’ έτος στον προϋπολογισμό του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, οι ανάλογες πιστώσεις.

Με την παρούσα ρύθμιση επιδιώκεται η κατ’ έτος σταθερή και τμηματική κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων του Λιμενικού Σώματος, οι οποίες ανέρχονται σε 2.698, προς το σκοπό επαύξησης της επιχειρησιακής ετοιμότητας του Σώματος, δεδομένης της έλλειψης νομοθετικού πλαισίου που να προβλέπει τη σταθερή κατ’ έτος κατάταξη Δοκίμων στις παραγωγικές σχολές του Λιμενικού Σώματος καθώς και του γεγονότος ότι οι 10.242 οργανικές θέσεις καλύπτονται από μόλις 7.544 στελέχη Λιμενικού Σώματος και ότι λόγω των οικονομικών συγκυριών αναμένεται πληθώρα αιτήσεων αποστρατείας, που θα έχει ως αποτέλεσμα την περαιτέρω αποδυνάμωση του Σώματος.

Άρθρο …
Τροποποιήσεις διατάξεων π.δ. 81/2012

1. Οι παράγραφοι 2 και 3 του άρθρου 55 του π.δ 81/2012 (Α΄139) τροποποιούνται ως ακολούθως:
« 2. H ισχύς των διατάξεων,  των περιπτώσεων α, β, γ, ζ, στ και η της παραγράφου 1 και της παραγράφου 6 του άρθρου 7, του άρθρου 8, του άρθρου 32, του άρθρου 37 πλην των παραγράφων 9, 10, 11, 12 και 13, του άρθρου 40 και του άρθρου 47 αρχίζει από  01-01-2015. Η ισχύς των διατάξεων των περιπτώσεων δ, και ε της παραγράφου 1 του άρθρου 7 αρχίζει από 01-12-2015. 
3. Μέχρι την έναρξη ισχύος των διατάξεων της προηγούμενης παραγράφου οι προαγωγές   των στελεχών Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ ενεργούνται σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις του ν. 3079/2002 «Κύρωση του Κώδικα Προσωπικού Λιμενικού Σώματος» (Α΄311), εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά από τις διατάξεις του παρόντος προεδρικού διατάγματος. »

2. Στην παράγραφο 6 του άρθρου 55 του ΠΔ 81/2012 (ΦΕΚ 139Α /14-06-2012) «Ιεραρχία, προαγωγές, μετατάξεις, αποστρατεία, ειδικές υποχρεώσεις και απαγορεύσεις προσωπικού Λιμενικού σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής» προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως ακολούθως:
Η παραπάνω διάταξη ισχύει και για τους Αξιωματικούς Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ που συμμετείχαν επιτυχώς στην γραπτή δοκιμασία σύμφωνα με τις διατάξεις των παραγράφων 1 & 2 του άρθρου 23 του Ν.4473/1965 (ΦΕΚ 102Α/31-05-1965) “περί ελέγχου της Ναυσιπλοΐας, επιθεωρήσεως εμπορικών πλοίων και άλλων τινών διατάξεων” και προήχθησαν στο βαθμό του Σημαιοφόρου με το Ν.2935/01 (ΦΕΚ 162Α/19-07-2001) “Προσωπικό Λιμενικού Σώματος και άλλες διατάξεις”» καθώς και για Αξιωματικούς Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ. που προήχθησαν σύμφωνα με την παράγραφο 15 του άρθρου 2 του ν.3569/2007 «Συνεταιρισμοί θαλάσσιας αλληλασφάλισης και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας» (ΦΕΚ 122 Α΄).

Σύμφωνα με τις παραγράφους 2 και 3 του άρθρου 55, η εφαρμογή των προαναφερόμενων διατάξεων αρχίζει την 01-01-2015, ενώ μέχρι την 31-12-2014 οι προαγωγές των Αξιωματικών ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ θα ενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 3079/2002 (Α΄ 311).

Κατόπιν ενδελεχούς εξέτασης του θέματος προκύπτει ότι η εφαρμογή των διατάξεων του π.δ 81/2012 από 01-01-2015, θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στην κατανομή των βαθμών και των ιεραρχικών θέσεων, στους ανώτερους Αξιωματικούς και ειδικότερα στους βαθμούς των Πλοιάρχων και Αντιπλοιάρχων ΛΣ-ΕΛ.ΑΚΤ.

Συγκεκριμένα η προαγωγή των Αντιπλοιάρχων ΛΣ-ΕΛ-ΑΚΤ που επρόκειτο να κριθούν το 2015, σύμφωνα με τις διατάξεις του π.δ 81/2012 θα μεταφερθεί για το έτος 2017, με αποτέλεσμα,  για χρονικό διάστημα δύο ετών, να δημιουργηθούν κενές θέσεις στο βαθμό του Πλοιάρχου και κατ΄ επέκταση στις καίριες θέσεις Διευθυντών και Λιμεναρχών που καλύπτει ο συγκεκριμένος βαθμός, ως ο ανώτερος των Ανωτέρων Αξιωματικών Λ.Σ. – ΕΛ.ΑΚΤ..  Η αδυναμία κάλυψης των θέσεων αυτών, εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει σημαντικά προβλήματα στην οργάνωση της δομής του Λ.Σ-ΕΛ.ΑΚΤ , καθώς στο πρόβλημα αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι η εν λόγω τάξη Αντιπλοιάρχων απέχει δύο έτη από την προηγούμενη αλλά και από την επόμενη τάξη Αξιωματικών. 
       
Λυσιτελή αντιμετώπιση του ως άνω ζητήματος αποτελεί η τροποποίηση της σχετικής διάταξης στο π.δ. 81/2012 (Α΄ 139) ώστε η εφαρμογή του άρθρου 7 να αρχίσει την 01-01-2016 όσον αφορά τους ανώτερους Αξιωματικούς. Με τον τρόπο αυτό θα προαχθούν στον επόμενο βαθμό οι Αντιπλοίαρχοι ΛΣ που θα καλύψουν τις κενούμενες θέσεις των Πλοιάρχων ΛΣ καθώς και οι Πλωτάρχες  ΛΣ οι οποίοι θα καλύψουν τις αντίστοιχες κενές  θέσεις  Αντιπλοιάρχων ΛΣ.    

Η ρύθμιση αυτή υπαγορεύεται από την ανάγκη διατήρησης της υφιστάμενης υπηρεσιακής – ιεραρχικής δομής του Λιμενικού Σώματος.

Η προσθήκη της παρ. 6 του άρθρου 55 έρχεται να απαλείψει μία αδικία, προκειμένου να υπάρξει ενιαία και ομοιόμορφη εφαρμογή του Νόμου για όλους τους Αξιωματικούς προερχόμενους εκ ΔΥΛΣ, οι οποίοι προήχθησαν με όμοιες διατάξεις. 
  
Άρθρο....
Τροποποίηση διατάξεων β.δ. 160/1970

1. Μετά το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του β.δ. 160/1970 «Περί Ταμείου Αρωγής Λιμενικού Σώματος (Τ.Α.Λ.Σ.)» (Α΄44), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 του π.δ. 194/2004 (Α΄172), προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως ακολούθως:
«Το κατά τα ανωτέρω παρεχόμενο στους ασφαλισμένους εφάπαξ βοήθημα υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 13 του παρόντος, δύναται κατόπιν αίτησής τους για όσους εξέρχονται ή εξήλθαν από τις τάξεις του Λιμενικού Σώματος μετά την 1.8.2012 να ορίζεται ως το άθροισμα των ακόλουθων δύο μερών ως εξής:
α) Α΄ μέρος:  Στα 57/100 των αποδοχών στις οποίες περιλαμβάνονται ο βασικός μισθός, το επίδομα χρόνου υπηρεσίας, το επίδομα θέσης υψηλής ή αυξημένης ευθύνης, τα 50/100 των επιδομάτων εξομάλυνσης μισθολογικών διαφορών και ειδικής απασχόλησης που αυτά καταβάλλονταν την 31.07.2012 πολλαπλασιαζόμενων επί τα έτη, τους μήνες και τις ημέρες πραγματικής στρατιωτικής του υπηρεσίας μόνο στο Λιμενικό Σώμα, μέχρι την 31.07.2012.
β) Β΄ μέρος: Στα 57/100 των αποδοχών στις οποίες περιλαμβάνονται ο βασικός μισθός, το επίδομα χρόνου υπηρεσίας, τα 50/100 των επιδομάτων εξομάλυνσης μισθολογικών διαφορών και ειδικής απασχόλησης, του τελευταίου μήνα πριν την αποχώρηση του ασφαλισμένου από την Υπηρεσία, καθώς και του επιδόματος θέσης υψηλής ή αυξημένης ευθύνης που αναλογεί στον οργανικό βαθμό με τον οποίο αποστρατεύθηκε, πολλαπλασιαζομένων επί τα έτη, τους μήνες και τις ημέρες πραγματικής στρατιωτικής του υπηρεσίας μόνο στο Λιμενικό Σώμα, μετά την 01.08.2012»
2. Η παράγραφος 10 του άρθρου 13 του β.δ. 160/1970  «Περί Ταμείου Αρωγής Λιμενικού Σώματος (Τ.Α.Λ.Σ.)» (Α΄44), όπως προστέθηκε με το άρθρο 1 του π.δ. 459/1988 (Α΄210), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«10. Μέτοχοι του Ταμείου που εξέρχονται από το Σώμα εάν επανέλθουν στην ενεργό υπηρεσία ως μόνιμοι και θεωρηθούν ως μηδέποτε απομακρυθέντες με νομοθετική ή διοικητική πράξη ή δικαστική απόφαση δεν επανακτούν ούτε συνεχίζουν τη μετοχική τους σχέση με το Ταμείο και δεν δικαιούνται συμπληρωματικού εφάπαξ βοηθήματος με εξαίρεση εκείνους που επανέρχονται πράγματι στην ενέργεια ως μόνιμοι με ανάληψη καθηκόντων αντίστοιχων του βαθμού τους οι οποίοι επανακτούν και συνεχίζουν τη μετοχική τους σχέση με το Ταμείο και ο εκτός υπηρεσίας χρόνος θεωρείται ως χρόνος μετοχικής σχέσης υποχρεούμενοι εφόσον έχουν λάβει εφάπαξ βοήθημα ή επιστροφή εισφορών να επιστρέψουν αυτά είτε εντός έτους από την ημερομηνία επανόδου τους στην ενεργό υπηρεσία ατόκως είτε μετά την πάροδο ενός έτους από την ημερομηνία επανόδου στην ενεργό υπηρεσία επιβαρυνόμενοι με τόκους, με επιτόκιο ίσο με αυτό που καθορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος για τις καταθέσεις των διαθεσίμων κεφαλαίων Ν.Π.Δ.Δ. Σε όλες τις περιπτώσεις επανάκτησης της μετοχικής σχέσης, σύμφωνα με τα ανωτέρω, υποχρεούνται να καταβάλλουν πρόσθετη μηνιαία κράτηση εκ ποσοστού 4,5% που υπολογίζεται επί των λαμβανομένων αποδοχών τους, κατά το χρόνο της πρόσθετης κράτησης, και για τόσο χρονικό διάστημα, όσο αυτοί ήταν εκτός ενεργού υπηρεσίας, άσχετα εάν για το χρόνο αυτό έλαβαν ή όχι αποδοχές.»

Με τη διάταξη της παραγράφου 1 προσδιορίζεται ο τρόπος καταβολής  του εφάπαξ βοηθήματος, που χορηγεί το Ταμείο Αρωγής Λιμενικού Σώματος (ΤΑΛΣ) προς τους μετόχους του μέχρι την 31.7.2012, ύστερα από τη δημοσίευση του ν. 4093/2012 «Έγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016  - Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016». Με την εν λόγω διάταξη του άρθρου επιχειρείται η διασφάλιση και κατοχύρωση της σχέσης απόδοσης σε ότι αφορά στις καταβληθείσες εισφορές  και του προσδοκώμενου εφάπαξ βοηθήματος, για όλα τα στελέχη ΛΣ, ανεξαρτήτου βαθμού, από ενάρξεως της μετοχικής τους σχέσης με το Ταμείο και μέχρι την 31.7.2012, τηρουμένης της αρχής της αναλογικότητας και της ανταποδοτικότητας και χωρίς να μεταβάλλεται ο βασικός τρόπος υπολογισμού του καταβαλλόμενου βοηθήματος, όπως προβλέπεται στην παρ.1α του άρθρου 15 του β.δ.160/70 (Α’44), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 2 του π.δ. 194/2004 (Α’172).  Η καταβολή του εφάπαξ βοηθήματος, κατά τρόπο αναλογικό και ανταποδοτικό,  υπολογίζεται με βάση τις μέχρι την 31.7.2012 καταβληθείσες εισφορές καθώς και τις εισφορές που καταβάλλονται μετά την 1.8.2012, σύμφωνα με το νέο καθεστώς, με το οποίο επέρχονται μειώσεις επί των αποδοχών των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας και κατά συνέπεια μείωση των εισφορών προς το Ταμείο με αντίστοιχη μείωση του προσδοκώμενου βοηθήματος μετά τη λήξη της μετοχικής σχέσης του εκάστου στελέχους Λιμενικού Σώματος. Με τη ρύθμιση αυτή, παράλληλα, επιδιώκεται η ενθάρρυνση, για παραμονή στο Σώμα, εκείνων των στελεχών ΛΣ τα οποία έχουν συμπληρώσει ή συμπληρώνουν εφεξής τις υποχρεώσεις τους ως προς τον χρόνο παραμονής τους στις τάξεις του Σώματος. Η ρύθμιση διασφαλίζει,  κατά τρόπο δίκαιο και χωρίς διακριτική μεταχείριση μεταξύ παλαιών και νέων μετόχων, την προσδοκία καταβολής του εφάπαξ βοηθήματος στη βάση των εισφορών τους για πλέον των 25 ετών μετοχικής σχέσης.   

Με την παράγραφο 2 τροποποιείται το άρθρο 1 του π.δ. 459/1988 (Α’210) ρυθμίζοντας και περιορίζοντας κατά τρόπο ανάλογο με άλλα Ταμεία Ασφάλισης ή Αρωγής των Ενόπλων Δυνάμεων και Σωμάτων Ασφαλείας, όπως το ΤΑΛΣ, την καταβολή συμπληρωματικού εφάπαξ βοηθήματος, μόνο για εκείνες τις περιπτώσεις, κατά τις οποίες μέτοχοι του Ταμείου, που επανέρχονται ως μηδέποτε απομακρυθέντες στις τάξεις του ΛΣ σύμφωνα με νομοθετική διάταξη, διοικητική πράξη ή δικαστική απόφαση τους  ανατίθενται καθήκοντα ανάλογα του βαθμού τους. Με την εν λόγω διάταξη  επιδιώκεται να αντιμετωπισθεί η υποχρέωση για την καταβολή συμπληρωματικού εφάπαξ βοηθήματος σε στελέχη ΛΣ, τα οποία επανερχόμενα ως ουδέποτε απομακρυθέντα στην Υπηρεσία αφενός δεν αναλαμβάνουν εν τοις πράγμασι καθήκοντα ανάλογα του βαθμού τους, αφετέρου  παραιτούνται αμέσως μετά την αποκατάστασή τους, επιφέροντας  ζημία στο Ταμείο, αφού το τελικώς καταβληθέν βοήθημα σε σχέση με τις καταβληθείσες έως τότε εισφορές δεν είναι σε αναλογία. 

Επιπρόσθετα, με την υπό προώθηση ρύθμιση, η επαναφορά οιουδήποτε στελέχους στο Σώμα, σύμφωνα με νομοθετική ρύθμιση ή σε εκτέλεση διοικητικής πράξης ή δικαστικής απόφασης, και η ανάληψη καθηκόντων ανάλογα του βαθμού που φέρουν, πραγματικά και όχι εικονικά, αντιμετωπίζεται ως επανάκτηση και συνέχιση της μετοχικής τους σχέσης με το Ταμείο, από την οποία αναβιώνει η προσδοκία απόληψης του βοηθήματος στη βάση των υποχρεώσεων που έχουν έναντι του Ταμείου μετά την επαναφορά τους στην Υπηρεσία.  

Άρθρο....
Αναπροσαρμογή τελών υπέρ Δημοσίου και ΕΚΟΕΜΝ

1. Η παράγραφος 4 του άρθρου 53 του ν. 959/1979 (Α΄192), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 5 του ν. 2987/2002 (Α΄27), αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«4. Για  την καταχώρηση της εταιρικής συμβάσεως που αναφέρεται στην παράγραφο 1 προκαταβάλλεται πάγιο τέλος υπέρ του Δημοσίου οκτακοσίων (800) ευρώ και διακοσίων (200) ευρώ υπέρ ΕΚΟΕΜΝ. Για τις καταχωρήσεις αποφάσεων οργάνων της εταιρείας προκαταβάλλεται τέλος εκατό (100) ευρώ υπέρ του Δημοσίου και πενήντα (50) ευρώ υπέρ ΕΚΟΕΜΝ. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου μπορούν να αναπροσαρμόζονται τα ανωτέρω ποσά, να καθορίζεται η διαδικασία καταβολής και είσπραξής τους καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.» 
2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 33 του ν. 3182/2003 (Α΄220) αντικαθίσταται ως ακολούθως:
«4. Για οποιαδήποτε καταχώρηση στο Μητρώο υποβάλλεται αίτηση. Για την καταχώρηση του καταστατικού που αναφέρεται στην παράγραφο 1 προκαταβάλλεται πάγιο τέλος υπέρ του Δημοσίου οκτακοσίων (800) ευρώ και διακοσίων (200) ευρώ υπέρ ΕΚΟΕΜΝ. Για τις καταχωρήσεις αποφάσεων οργάνων της εταιρείας προκαταβάλλεται τέλος εκατό (100) ευρώ υπέρ του Δημοσίου και πενήντα (50) ευρώ υπέρ ΕΚΟΕΜΝ. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου μπορούν να αναπροσαρμόζονται τα ανωτέρω ποσά, να καθορίζεται η διαδικασία καταβολής και είσπραξής τους καθώς και κάθε άλλο σχετικό θέμα.» 

Με την προτεινόμενη ρύθμιση προβλέπεται η αναπροσαρμογή των επιβαλλόμενων τελών που καταβάλλονται για καταχωρήσεις εταιρικών συμβάσεων του Ν. 959/79,  καθώς και για αντίστοιχες καταχωρήσεις για εταιρείες πλοίων αναψυχής του Ν. 3182/2003  με σκοπό την ανταπόκριση του ύψους των ανωτέρω εισφορών στα σύγχρονα οικονομικά δεδομένα και ανάγκες. 

Εκτιμώντας ότι οι παραπάνω διαπιστώσεις και προτάσεις μας κινούνται προς την θετική κατεύθυνση, συμβάλλοντας στην αντιμετώπιση τόσο των θεμάτων που ανακύπτουν από το υπόψη σχέδιο νόμου όσο και των χρονιζόντων προβλημάτων του προσωπικού, παρακαλούμε όπως ληφθούν υπόψη και ενταχθούν στο τελικό κείμενο του σχεδίου νόμου με ένα και μοναδικό στόχο: τη δημιουργία σταθερών και διαχρονικών δομών, διατηρώντας κατακτήσεις που λειτούργησαν όπως αυτή του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος,  μέσα σε ένα ισχυρό θεσμικό πλαίσιο που δίνει απαντήσεις, αντί να γεννά ασάφειες και ερωτηματικά.

Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος                                 Ο Γενικός Γραμματέας
Δημήτριος ΣΑΪΤΑΚΗΣ                    Σπυρίδων ΠΑΣΣΑΚΟΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: