Η κυβέρνηση ζητεί από τη Βουλή να ψηφίσει διάταξη, σύμφωνα με την οποία ένας κατηγορούμενος δεν θα έχει πρόσβαση στη δικογραφία του, αν κριθεί ότι κάτι τέτοιο είναι απαραίτητο για την «προστασία του δημοσίου συμφέροντος» ή την «εθνική ασφάλεια»…
Με το άρθρο 12 του νομοσχεδίου του Υπουργείου Δικαιοσύνης για την ενσωμάτωση των Οδηγιών 2010/64/ΕΕ και 2012/13/ΕΕ στην ελληνική έννομη τάξη, οι υπουργοί Δικαιοσύνης, Δημόσιας Τάξης, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών ζητούν από την Βουλή των Ελλήνων να προσθέσει διάταξη στο άρθρο 101 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας που θα προβλέπει ότι, εφόσον δεν θίγεται το δικαίωμα σε δίκαιη δίκη, οι αρμόδιες αρχές θα μπορούν να μην επιτρέπουν στον ύποπτο ή τον κατηγορούμενο την πρόσβαση σε τμήμα του υλικού της δικογραφίας, εάν κρίνουν ότι αυτό απαιτείται «για την προστασία σημαντικού δημόσιου συμφέροντος, όπως στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η πρόσβαση θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη διεξαγωγή έρευνας ή να βλάψει σοβαρώς την εθνική ασφάλεια».
Πρόκειται για μια διάταξη που παραβιάζει το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου αφού καταστρατηγεί βάναυσα την αρχή της δίκαιης δίκης: είναι αδιανόητο να στερείται ο κατηγορούμενος την πρόσβαση σε στοιχεία της εναντίον του δικογραφίας, με επίκληση γενικώς και αορίστως «δημοσίου συμφέροντος». Είναι μια διάταξη που προσιδιάζει σε αστυνομικό κράτος, όπως συνέβαινε στην μεταμφυλιακή Ελλάδα, και δεν είναι δυνατόν να γίνει τέτοιο πισωγύρισμα στα δικονομικά δικαιώματα του κατηγορουμένου.
Η διάταξη βέβαια έρχεται σε συνέχεια των περίφημων «τρομονόμων» -για τη λειτουργία των οποίων μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στο αφιέρωμα «Τρομοκρατία, τρομοκράτηση και δημοκρατία στην Ελλάδα της κρίσης», στο UNFOLLOW 26 που κυκλοφορεί- οι οποίοι ήδη έχουν ανοίξει το δρόμο για την αποδιάρθρωση όλου του συστήματος εγγυήσεων που προέβλεπε ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας.
Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής πάντως επισήμανε τον κίνδυνο και ζήτησε «να απαλειφθεί η ρητή μνεία στο δημόσιο συμφέρον», ενώ επίσης διερωτήθηκε πώς είναι δυνατόν το ίδιο πρόσωπο που αποφασίζει την μη πρόσβαση του κατηγορουμένου στο αποδεικτικό υλικό, ο εισαγγελέας δηλαδή, να είναι και αυτό που θα αποφαίνεται εάν ο κατηγορούμενος εγείρει αντιρρήσεις! Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει, δηλαδή, και στην Ελλάδα του 2014 οι εισαγγελείς θα αποφασίζουν εάν κάποιος θα δικαστεί αφού πρώτα του έχει απαγορευθεί να έχει πρόσβαση στα στοιχεία εναντίον του! Και όλα θα πάνε καλά σε μια σύγχρονη δημοκρατία με -πάνω από όλα- «ευρωπαϊκή προοπτική»…
http://unfollow.com.gr
του Κώστα Γυφτοδήμου
Με το άρθρο 12 του νομοσχεδίου του Υπουργείου Δικαιοσύνης για την ενσωμάτωση των Οδηγιών 2010/64/ΕΕ και 2012/13/ΕΕ στην ελληνική έννομη τάξη, οι υπουργοί Δικαιοσύνης, Δημόσιας Τάξης, Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Οικονομικών ζητούν από την Βουλή των Ελλήνων να προσθέσει διάταξη στο άρθρο 101 του Κώδικα Ποινικής Δικονομίας που θα προβλέπει ότι, εφόσον δεν θίγεται το δικαίωμα σε δίκαιη δίκη, οι αρμόδιες αρχές θα μπορούν να μην επιτρέπουν στον ύποπτο ή τον κατηγορούμενο την πρόσβαση σε τμήμα του υλικού της δικογραφίας, εάν κρίνουν ότι αυτό απαιτείται «για την προστασία σημαντικού δημόσιου συμφέροντος, όπως στις περιπτώσεις κατά τις οποίες η πρόσβαση θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη διεξαγωγή έρευνας ή να βλάψει σοβαρώς την εθνική ασφάλεια».
Πρόκειται για μια διάταξη που παραβιάζει το Σύνταγμα και την Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου αφού καταστρατηγεί βάναυσα την αρχή της δίκαιης δίκης: είναι αδιανόητο να στερείται ο κατηγορούμενος την πρόσβαση σε στοιχεία της εναντίον του δικογραφίας, με επίκληση γενικώς και αορίστως «δημοσίου συμφέροντος». Είναι μια διάταξη που προσιδιάζει σε αστυνομικό κράτος, όπως συνέβαινε στην μεταμφυλιακή Ελλάδα, και δεν είναι δυνατόν να γίνει τέτοιο πισωγύρισμα στα δικονομικά δικαιώματα του κατηγορουμένου.
Η διάταξη βέβαια έρχεται σε συνέχεια των περίφημων «τρομονόμων» -για τη λειτουργία των οποίων μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στο αφιέρωμα «Τρομοκρατία, τρομοκράτηση και δημοκρατία στην Ελλάδα της κρίσης», στο UNFOLLOW 26 που κυκλοφορεί- οι οποίοι ήδη έχουν ανοίξει το δρόμο για την αποδιάρθρωση όλου του συστήματος εγγυήσεων που προέβλεπε ο Κώδικας Ποινικής Δικονομίας.
Η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής πάντως επισήμανε τον κίνδυνο και ζήτησε «να απαλειφθεί η ρητή μνεία στο δημόσιο συμφέρον», ενώ επίσης διερωτήθηκε πώς είναι δυνατόν το ίδιο πρόσωπο που αποφασίζει την μη πρόσβαση του κατηγορουμένου στο αποδεικτικό υλικό, ο εισαγγελέας δηλαδή, να είναι και αυτό που θα αποφαίνεται εάν ο κατηγορούμενος εγείρει αντιρρήσεις! Γιάννης κερνάει, Γιάννης πίνει, δηλαδή, και στην Ελλάδα του 2014 οι εισαγγελείς θα αποφασίζουν εάν κάποιος θα δικαστεί αφού πρώτα του έχει απαγορευθεί να έχει πρόσβαση στα στοιχεία εναντίον του! Και όλα θα πάνε καλά σε μια σύγχρονη δημοκρατία με -πάνω από όλα- «ευρωπαϊκή προοπτική»…
http://unfollow.com.gr
του Κώστα Γυφτοδήμου
1 σχόλιο:
Προκαταρκτική εξέταση για βατραχανθρώπους του Λιμενικού
11 Φεβρουαρίου 2014 | 14:01. Πολιτική
LIMEΤη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης παρήγγειλε η Εισαγγελέας Πλημμελειοδικών Αθηνών με αφορμή δημοσιεύματα, σχετικά με βατραχανθρώπους του Λιμενικού Σώματος που φέρονται να φυλάνε στόχους «εκτός χώρου του Λ.Σ.». Κατά την προκαταρκτική εξέταση θα διερευνηθούν τα ενδεχόμενα τέλεσης των πράξεων:
α) της μετάδοσης στρατιωτικών μυστικών και
β) της μετάδοσης μυστικών πληροφοριών στρατιωτικής σημασίας.
Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τον Στρατιωτικό Ποινικό Κώδικα, υφίσταται αρμοδιότητα των κοινών ποινικών δικαστηρίων για τους μη στρατιωτικούς δράστες. Την προκαταρκτική εξέταση θα διενεργήσει η Διεύθυνση Κρατικής Ασφάλειας.
απο το spirospero.gr
Δημοσίευση σχολίου