Παρασκευή 26 Μαρτίου 2010

Το Μέγαρο Μαξίμου θα λύσει το «γόρδιο δεσμό»

Την ίδια στιγμή που ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, δηλώνει ότι «εντός των επομένων ημερών θα ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες, έτσι ώστε οι Υπηρεσίες του Λ.Σ. και του πρώην ΥΕΝ να αρχίσουν να δουλεύουν, να λειτουργούν κανονικά, να αποδίδουν», στο θέμα παρεμβαίνει και πάλι η Νέα Δημοκρατία με την κατάθεση επίκαιρης ερώτησης «για τη διάλυση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας», μόνο προς την υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη.

Το θέμα του πρώην ΥΕΝ βρίσκεται, όπως αναφέρουν οι τελευταίες πληροφορίες, στα χέρια του πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου, ο οποίος τελικά θα αποφασίσει σχετικά με το ποιο υπουργείο (ΥΠΟΙΑΝ, ΥΠΟΠΡΟ) θα έχει και ποιες αρμοδιότητες σχετικά με τη ναυτιλία.

Τα σχέδια Προεδρικών Διαταγμάτων «πάνε και έρχονται», με την ελληνική εφοπλιστική κοινότητα να επιλέγει ως στρατηγικό στόχο, στην παρούσα φάση, τη διατήρηση του ενιαίου του Λιμενικού Σώματος μέσω του οποίου θα ασκείται σχεδόν το σύνολο της ναυτιλιακής πολιτικής.

Βέβαια, τόσο η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών όσο και η Ελληνική Επιτροπή Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Committee), επιμένουν πέραν των προσωρινών λύσεων, στη θέση για ένα υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας άμεσα συνδεδεμένο με το Λιμενικό Σώμα

Στην εκδήλωση του Λιμενικού Σώματος για την εθνική εορτή της 25ης Μαρτίου, ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, σε μία αναφορά στο όλο θέμα, σημείωσε ότι «αυτές τις μέρες, θα ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες, έτσι ώστε οι Υπηρεσίες του Λ.Σ. και του πρώην ΥΕΝ να αρχίσουν να δουλεύουν, να λειτουργούν κανονικά, να αποδίδουν, έτσι ώστε να πετύχουμε το έργο μας.

Και το έργο μας είναι, από τη μία πλευρά, η περαιτέρω ανάπτυξη και η στήριξη του πιο στρατηγικού τομέα της ελληνικής οικονομίας, η ελληνική ναυτιλία και, από την άλλη πλευρά, η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας, η ασφάλεια των πολιτών, που είναι ένα ζητούμενο σήμερα».

Στο θέμα παρενέβη, για μία ακόμη φορά, η Νέα Δημοκρατία, με την κατάθεση επίκαιρης επερώτησης για διάλυση υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής.

Την ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής Λασιθίου και υπεύθυνος του Τομέα Εμπορικής Ναυτιλίας για τη Νέα Δημοκρατία, Γιάννης Πλακιωτάκης, απευθύνεται μόνο στην υπουργό Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, και φέρει τις υπογραφές δέκα ακόμη βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και συγκεκριμένα του κ. Μανώλη Κεφαλογιάννη, του κ. Νίκου Δένδια, του κ. Πάνου Καμμένου, του κ. Κωστή Μουσουρούλη, της κας Ολγας Κεφαλογιάννη, του κ. Μιχάλη Μπεκίρη, του κ. Ιωάννη Βρούτση, της κας Μίκας Ιατρίδη, του κ. Αλέκου Δερμετζόπουλου και της κας Ελισάβετ Βόζενμπερκ.

Σε δηλώσεις του, ο κ. Πλακιωτάκης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι ήρθε η ώρα η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, να μας δώσει σαφείς απαντήσεις και εξηγήσεις για το αναμφισβήτητο αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η ελληνική ναυτιλία, μετά τη διάλυση του ΥΕΝΑΠ.

Η ναυτιλία αποτελεί αναμφισβήτητα έναν από τους βασικότερους πυλώνες της εθνικής μας οικονομίας -και μάλιστα σε χαλεπούς καιρούς, καθώς, επίσης, καίριο παράγοντα ενίσχυσης της διαπραγματευτικής δύναμης της πατρίδας μας.

Αποτελεί τομέα, ο οποίος δεν χωρά πειραματισμούς και για τη Νέα Δημοκρατία θεωρείται απόλυτη προτεραιότητα.

Στην ερώτηση αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι, από την πρώτη στιγμή ανάληψης της διακυβέρνησης της χώρας, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προχώρησε -παρ' όλη την αντίθετη προεκλογική της δέσμευση- τόσο στη διάλυση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, όσο και στην τριχοτόμηση του Λιμενικού Σώματος (με τα προεδρικά διατάγματα υπ' αρ. 184 και 185) ανάμεσα στο υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.

Μάλιστα -προστίθεται στην ερώτηση- η κυβέρνηση αγνόησε επιδεικτικά την αντίθετη σύσταση όλων των εμπλεκόμενων με τη ναυτιλία φορέων (Λιμενικό Σώμα, Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος, Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών, Greek Shipping Co-operation Committee), όσο και τη μετέπειτα δικαιολογημένη αντίδρασή τους.

H συγκεκριμένη απόφαση αποτέλεσε για όλους τους σχετιζόμενους με τη ναυτιλία, φορείς «κεραυνό εν αιθρία», ενώ -κατά κοινή ομολογία- πραγματοποιήθηκε χωρίς σχέδιο, χωρίς μελέτη και προγραμματισμό.

Είναι αυτονόητο ότι το πρώην ΥΕΝΑΠ θα έπρεπε να ενισχυθεί και όχι να καταργηθεί, επισημαίνει η Νέα Δημοκρατία, προσθέτοντας ότι αποτελεί αναγκαιότητα και όχι πολυτέλεια ή ιδιορρυθμία.

Αλλωστε, η συνεργασία και συνύπαρξη ΥΕΝΑΠ - Λιμενικού Σώματος είναι εδώ και δεκαετίες πετυχημένη και διεθνώς αναγνωρισμένη, κάτι που καταδεικνύεται και από τις σημερινές επιπτώσεις. Είναι αναμφισβήτητο -αναφέρει η ερώτηση- ότι δεν υπήρχε καν σχέδιο για ένα εναλλακτικό σχήμα και ότι όλα είναι «παιχνίδι εντυπώσεων».

Είναι -για παράδειγμα- τραγελαφικό το γεγονός ότι ακόμη δεν διαμορφώθηκε και ανακοινώθηκε το νέο Προεδρικό Διάταγμα αναφορικά με τις αρμοδιότητες του Λιμενικού Σώματος παρ' όλες τις αντίθετες -συχνά δημόσιες- διαβεβαιώσεις της σημερινής πολιτικής ηγεσίας.

ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
Ναυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια: