Πέμπτη 11 Μαρτίου 2010

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ ΤΗΣ Ν.Δ. ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΚΕΡΜΑΤΙΣΜΟ ΤΟΥ Υ.Ε.Ν.


Επίκαιρη ερώτηση, που περιγράφει ένα «αλαλούμ» στο πρώην Υπουργείο Ναυτιλίας, αναμένεται να καταθέσει σήμερα η Ν.Δ., εγκαλώντας την κυβέρνηση και την Υπουργό Οικονομίας, Ανάπτυξης και Ναυτιλίας, κ. Λούκα Κατσέλη, για τα σοβαρά προβλήματα που προκαλεί στη ναυτιλία και στην οικονομία της χώρας ο κατακερματισμός του Υπουργείου.
Η ερώτηση είναι αποτέλεσμα της συνάντησης που είχε πρόσφατα με το Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών ο πρόεδρος της Ν.Δ., Αντώνης Σαμαράς. Η αντιπολίτευση καταγγέλλει την Κυβέρνηση, ότι ενήργησε με προχειρότητα όταν αποφάσισε να ενσωματώσει το Υπουργείο Ναυτιλίας στο Υπουργείο Οικονομίας και Ανάπτυξης, με αποτέλεσμα να υποβαθμιστεί και ταυτόχρονα να πληγεί το κύρος της ναυτιλιακής Ελλάδας στους διεθνείς οργανισμούς, αφού εδώ και πέντε μήνες η χώρα μας δεν αντιπροσωπεύεται στο εξωτερικό από εμπειρογνώμονες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην ερώτηση θα γίνει παραλληλισμός των πετρελαιοπαραγωγών χωρών, οι οποίες διαθέτουν Υπουργείο Πετρελαίου, καθώς είναι ο προσοδοφόρος τους τομέας, επισημαίνοντας: «Φανταστείτε τις χώρες αυτές να κατακερμάτιζαν, όπως η Ελληνική κυβέρνηση, τις αρμοδιότητες των πλέον προσοδοφόρων Διοικητικών τους Φορέων».

Η Αξιωματική Αντιπολίτευση θα περιγράψει και την προχειρότητα με την οποία έγινε ο κατακερματισμός του Υπουργείου: «Με το Π.Δ. 184/09, το προσωπικό του Λ.Σ. και οι Υπηρεσίες του μεταφέρονται στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Με το Π.Δ. 185/09, που εκδόθηκε την ίδια ημερομηνία, δηλαδή 7 Οκτωβρίου 2009, όλες οι υπηρεσίες –Κεντρικές και Περιφερειακές– του Υ.Ε.Ν. και το προσωπικό τους, αποτελούν εφεξής υπηρεσίες, όργανα, θέσεις και προσωπικό του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας».
Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες. θα καταγγέλλεται ότι: «Διερωτάται κανείς εάν ο συντάκτης των ανωτέρω Π.Δ. γνώριζε στο ελάχιστο από ποιο προσωπικό στελεχώνονται οι Κεντρικές και Περιφερειακές Υπηρεσίες του πρώην Υ.Ε.Ν.. Μήπως νόμιζε ότι αυτές στελεχώνονται από πολιτικό προσωπικό και όχι από προσωπικό του Λ.Σ.; Γιατί διαφορετικά δεν θα έκανε το μοιραίο λάθος, το ίδιο προσωπικό να το υπαγάγει ταυτόχρονα σε δύο ξεχωριστά υπουργεία».

Η Ν.Δ. δεν θα παραλείψει να σχολιάσει ότι: «Μετά από ένα πραγματικό αλαλούμ που κράτησε για ένα περίπου μήνα, εκδόθηκε το τρίτο Π.Δ. 189/09, σε μία προσπάθεια αποκατάστασης των δεδομένων και υποβοήθησης της εύρυθμης λειτουργίας των Κεντρικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών του πρώην Υ.Ε.Ν. που είχαν κυριολεκτικά παραλύσει».

Τα αποτελέσματα του πρόχειρου κατακερματισμού
Σύμφωνα με τους συντάκτες του κειμένου, η προχειρότητα των χειρισμών της κυβέρνησης στο συγκεκριμένο θέμα προκάλεσε, μεταξύ άλλων:
- Διάσπαση του ενιαίου χαρακτήρα του στρατιωτικά οργανωμένου Λ.Σ., με αποτέλεσμα τις έντονες διαφωνίες της Πολιτικής και Στρατιωτικής ηγεσίας, οι οποίες οδήγησαν και στην παραίτηση του πρώην Αρχηγού Λ.Σ., Θεόδωρου Ρετζεμπέρη.
- Κατακερματισμό (χωρίς καμία μελέτη) βασικών αρμοδιοτήτων Διευθύνσεων όπως Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας, Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος και Ακτοπλοϊκών Θαλασσίων Συγκοινωνιών, σε τρία Υπουργεία: Προστασίας του Πολίτη, Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
- Εκτός από τα παραπάνω, δεν έχουν περιληφθεί στο σχετικό Π.Δ. οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Ακτοπλοϊκών Θαλασσίων Συγκοινωνιών (δρομολόγηση πλοίων, αποδοχή και απόρριψη προσφυγών κ.λπ.), με αποτέλεσμα να υπάρχει κενό νόμου και σοβαρό πρόβλημα στην υλοποίηση των συναφών αρμοδιοτήτων.

Στην ερώτηση αναφέρεται, επίσης, το γεγονός ότι δεν συνεδρίασε επί έξι μήνες το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών και αρκετά θέματα ακτοπλοΐας παραμένουν σε εκκρεμότητα.

Η Νέα Δημοκρατία θα επισημάνει και το γεγονός πως, όταν τελικά συνεδρίασε το ΣΑΣ στις 4 Μαρτίου, αυτό έγινε υπό την προεδρεία του Γενικού Γραμματέα Υ.Π.Ο.Α.Ν., κ. Γιάννη Δρυμούση, αντί του Γενικού Γραμματέα Ναυτιλιακής Πολιτικής, κ. Γεωργίου Βλάχου, όπως προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου του Ν. 2932/01.

Χρεώνει στο ΠΑΣΟΚ τη μείωση του ακτοπλοϊκού στόλου
Παρά το γεγονός ότι ο παροπλισμός των πλοίων δύο εταιριών και η πώληση του μοναδικού πλοίου μίας ακόμη, έγινε πριν τις τελευταίες εκλογές, η Ν.Δ. θα αναφέρει στην ερώτηση ότι ο ακτοπλοϊκός στόλος μειώθηκε κατά 21 πλοία για τις εταιρίες G.A. Ferries, Kallisti και Saos.

Κανείς όμως δεν μπορεί να αρνηθεί ότι η εκπροσώπηση της χώρας στο Ναυτιλιακό οργανισμό Ι.Μ.Ο., στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στον Ο.Ο.Σ.Α., είναι σχεδόν ανύπαρκτη, όπως αναφέρει η αντιπολίτευση, αφού δεν εγκρίνεται η συμμετοχή εμπειρογνωμόνων, παρ’ ότι στα Όργανα αυτά συζητούνται σοβαρά ναυτιλιακά θέματα όπως οι εκπομπές αερίων θερμοκηπίου, η αναθεώρηση κριτηρίων των νηογνωμόνων, οι ηλικίες πλοίων, τα προβλήματα της ακτοπλοΐας κ.λ.π. Αποτέλεσμα είναι να χαθεί το βασικό πλεονέκτημα που είχε η Ναυτιλία μας στην προάσπιση των συμφερόντων στα διεθνή φόρα και γι’ αυτό αντιδρούν οι Εφοπλιστικές Ενώσεις.

Εκατοντάδες αποστρατείες στο Λ.Σ. και οι …βόλτες των υπηρεσιακών


Η Αξιωματική Αντιπολίτευση θα αναφερθεί και στις έντονες διαδόσεις-φήμες ότι προωθείται Νομοσχέδιο, με το οποίο προβλέπεται η παραίτηση στελεχών του Λ.Σ. και η δυνατότητά τους να ενσωματωθούν στο Υπουργείο Ναυτιλίας.
Στο γεγονός ότι η φήμη δεν διαψεύδεται θα αποδοθεί η παραίτηση 22 Πλοιάρχων, ηλικίας 45-48 ετών και 300 κατώτερων αξιωματικών, υπαξιωματικών και λιμενοφυλάκων, ενώ θα προστεθεί ότι άλλα 700 στελέχη του Λ.Σ. ετοιμάζονται –κατά πληροφορίες– να παραιτηθούν, με αποτέλεσμα η Ναυτιλία, το Λ.Σ. και η χώρα να στερούνται πολύτιμων υπηρεσιών, ενώ Ταμεία και Δημόσιο επιβαρύνονται σημαντικά σε μία ιδιαίτερα δύσκολη περίοδο για τη χώρα και την οικονομία.

Επίσης η Ν.Δ. θα επισημάνει ότι, ενώ το προσωπικό που στελεχώνει το Ναυτιλίας παραμένει στον Πειραιά, η έδρα του Υπουργείου μεταφέρθηκε στην Αθήνα όπου οι συναρμόδιοι Υπουργοί έχουν τα Γραφεία τους. Γι’ αυτό, σε καθημερινή βάση, αυτοκίνητα, υπηρεσιακοί παράγοντες και στελέχη, μεταφέρουν φακέλους, πηγαινοέρχονται από τον Πειραιά στην Αθήνα και χάνεται πολύτιμος χρόνος (σ.σ. και δεν αναφέρεται και το κόστος των καυσίμων).

Στην επερώτηση «εγκαλείται» η κ. Κατσέλη ότι, τόσο η ίδια, όσο και οι άλλοι Υπουργοί, έχουν άλλες προτεραιότητες, ενώ στην τελευταία θέση έχουν την Ναυτιλία και το Λιμενικό.

Αναφέρεται, μεταξύ άλλων, ότι όλες οι εφοπλιστικές και ναυτεργατικές ενώσεις «μάταια αγωνίζονται να σας συναντήσουν και να σας ενημερώσουν για τα θέματα που τις απασχολούν», ενώ προστίθεται ότι ο ελληνικός εμπορικός στόλος μειώθηκε κατά 14% και το ναυτιλιακό συνάλλαγμα κατά 45%. Σύμφωνα με τη Ν.Δ., το ναυτιλιακό συνάλλαγμα του 2009 έφθασε τα 12,8 δις ευρώ ενώ το 2008 ήταν στα 18,9 δις. Καταγράφηκε έτσι μείωση της τάξεως των 6,1 δις ευρώ. Σημειώνεται δε ότι το τελευταίο τρίμηνο του 2009 η μείωση, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2008, πλησίασε τα 4 δις ευρώ, «ποσό που προσπαθείτε με θυσίες του Ελληνικού λαού να συγκεντρώσετε».

Στην επερώτηση θα γίνει αναφορά στους δύο γενικούς γραμματείς που πρόσφατα ορίστηκαν και βρίσκονται στον Πειραιά, με την επισήμανση ότι παραμένουν θεατές και δεν αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες.

Ως συμπέρασμα, η Ν.Δ. θα καταλήξει στο ότι η Ναυτιλία βρίσκεται σε κατάσταση προβληματική με τραγικές συνέπειες, καθώς το προσωπικό του Λ.Σ. βρίσκεται σε διάλυση και το 60-70% των επιχειρησιακών μέσων είναι ακινητοποιημένα, λόγω έλλειψης πιστώσεων, ανταλλακτικών και καυσίμων. Βεβαίως είναι γνωστό ότι τα επιχειρησιακά μέσα του Λιμενικού, είχαν καθηλωθεί από την εποχή που Υπουργός Ναυτιλίας ορίστηκε ο Μανώλης Κεφαλογιάννης. Μέσα στην τελευταία πενταετία, δεκάδες ρεπορτάζ έφεραν τους Λιμενικούς να διαμαρτύρονται λέγοντας ότι αναγκάζονταν να κάνουν πλιάτσικο σε οχήματα και αεροσκάφη, προκειμένου να προβούν σε επισκευές ή έβαζαν χρήματα από την τσέπη τους.

Για όλα αυτά η Υπουργός θα ερωτηθεί μεταξύ άλλων:
- Τι θετικό προσέφερε στη χώρα ο κατακερματισμός του Υπουργείου Ναυτιλίας;
- Εάν υπήρξε έστω και η στοιχειώδης μελέτη για το εγχείρημα;
- Εάν υπήρξε μελέτη για τον κατακερματισμό των Διευθύνσεων Ασφαλείας και Ναυσιπλοΐας, Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος και Ακτοπλοϊκών και Θαλασσίων Συγκοινωνιών;
- Ποια θα είναι τα μέτρα για τη χάραξη της ναυτιλιακής πολιτικής, για την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της Ναυτιλίας σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο;
- Ποια μέτρα θα λάβει για τη βελτίωση των λιμενικών υποδομών;
- Γιατί κατάργησε τη Γενική Γραμματεία Ναυτιλιακής Πολιτικής και τη Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, που το ΠΑΣΟΚ ίδρυσε το 2001.
- Πως θα στελεχώσει το Ναυτιλίας;
- Ποια θα είναι η μεταβατική περίοδος για την αντικατάσταση του στρατιωτικού προσωπικού Λ.Σ. με πολιτικό προσωπικό;
- Έχει μελετηθεί το κόστος καθώς υπάρχουν Υπηρεσίες που απαιτούν στελέχωση 365 ημερών και 24 ωρών;
- Πότε θα γίνει η αντικατάσταση των Προέδρων και Διευθύνοντων Συμβούλων των Οργανισμών Λιμένων και εποπτευόμενων Οργανισμών, όπως το ΝΑΤ και ο Οίκος Ναύτου;
- Με ποια διαδικασία θα γίνει η επιλογή των Διευθυνόντων Συμβούλων;

Τις απαντήσεις, που θα δώσει σε ζωντανή τηλεοπτική μετάδοση η Υπουργός, θεωρείται βέβαιο ότι θα παρακολουθήσουν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τα 6.500 στελέχη του Λιμενικού Σώματος. Πάντως, η κ. Κατσέλη ανακοίνωσε χθες στους εκπροσώπους του Πολιτικού Προσωπικού του Υπουργείου Ναυτιλίας, ότι πολύ σύντομα θα συστήσει το Συμβούλιο Ναυτιλιακών Εμπειρογνωμόνων, για το οποίο γράψαμε σε προηγούμενο ρεπορτάζ.
πηγη attica press

Δεν υπάρχουν σχόλια: