Πέμπτη 11 Μαρτίου 2010

Στον …αέρα κινδυνεύει να βρεθεί το "Υπουργείο Ναυτιλίας"


Απίστευτο και όμως αληθινό. Από 28 Φεβρουαρίου δεν ισχύει η σύμβαση τεχνικής-ηλεκτρονικής υποστήριξης του Υπουργείου Ναυτιλίας, καθώς έληξε η σύμβαση με ιδιωτική εξειδικευμένη εταιρία –τα στοιχεία της είναι στη διάθεση του Atticapress.gr– που είχε αναλάβει τη συντήρηση του κτιρίου και των ηλεκτρονικών συστημάτων του.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σε περίπτωση που σημειωθεί κάποιο τεχνικό πρόβλημα, θα οδηγηθούν σε «μπλακ άουτ» όλα τα επιχειρησιακά συστήματα, συμπεριλαμβανομένου του Συστήματος Διαχείρισης και Ελέγχου Θαλάσσιας Κυκλοφορίας (VTMIS). Θα «τυφλωθούν» άγνωστος αριθμός υπηρεσίες, ενώ το Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης δεν θα είναι πλέον σε θέση να παρέχει βοήθεια σε περιστατικά κινδύνου και οι αρμόδιες Υπηρεσίες δεν θα μπορούν να παρακολουθήσουν τις παράνομες δραστηριότητες στη θάλασσα.
Στο μαύρο σκοτάδι
Το λιγότερο βέβαια που θα συμβεί είναι να «αχρηστευθούν» οι ηλεκτρονικές πόρτες (π.χ. στον 4ο όροφο όπου στεγάζεται η Ασφάλεια), να μη λειτουργούν τα ασανσέρ, να σταματήσει ο κλιματισμός και ο εξαερισμός του κτιρίου της ακτής Βασιλειάδη και, γενικά, να πέσει μαύρο σκοτάδι και να τεθεί ...εκτός λειτουργίας μέρος ή όλο το ηλεκτρονικό σύστημα του Υπουργείου με όποιες επιπτώσεις μπορεί να επιφέρει αυτή η πιθανότητα.
Αυτά, όπως υποστηρίζουν δημοσιογραφικές πηγές, είναι αποτέλεσμα της διάλυσης του Υπουργείου Ναυτιλίας και της διαμάχης μεταξύ των υπουργών Κατσέλη και Χρυσοχοΐδη, στο πλαίσιο της διεκδίκησης –και από τους δύο– των Διευθύνσεων του κατακερματισμένου από τη νέα κυβέρνηση Υ.Ε.Ν.
Για την ιστορία, η Κτηματική Εταιρία του Δημοσίου, στην οποία ανήκει το κτίριο της Ακτής Βασιλειάδη, δεν κατέβαλε περί τα 9 εκατομμύρια ευρώ στην εταιρία, που ανακατασκεύασε το κτίριο και στην ιδιωτική εταιρία που είχε την τεχνική-ηλεκτρονική υποστήριξη. Η σύμβαση έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2009 και με κοινή απόφαση του ιδιώτη και της Κ.Ε.Δ., παρατάθηκε για δύο ακόμα μήνες. Ωστόσο, στη λήξη της, δεν καταβλήθηκε ούτε ευρώ στην εταιρία, με αποτέλεσμα να καταγγείλει τη σύμβαση. Σύμφωνα με ανεπίσημες πληροφορίες, η Κ.Ε.Δ. έκανε νέο διαγωνισμό που ανέδειξε νέο μειοδότη. Πληροφορίες όμως μιλούν για απ' ευθείας ανάθεση στο δεύτερο μειοδότη του πρώτου διαγωνισμού, ο οποίος πληροφορούμενος ότι θα ήταν απλά το νέο «θύμα» Κ.Ε.Δ. και Υ.Ε.Ν. αρνείται να αναλάβει το έργο. Βεβαίως στο κτίριο υπάρχουν ηλεκτροπαραγωγικά ζεύγη που θα ενεργοποιηθούν σε περίπτωση μπλάκ άουτ για παροχή ρεύματος, αλλά μόνον για μερικές ώρες και μόνον για το φωτισμό του χώρου.
Υπενθυμίζεται ότι Στόχοι της Κ.Ε.Δ. μεταξύ άλλων είναι:
· Η αποδοτική και προγραμματισμένη διοίκηση και διαχείριση των ακινήτων του Δημοσίου, με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια λειτουργίας, διασφαλίζοντας παράλληλα το Δημόσιο και Κοινωνικό Συμφέρον και
· Η ανάδειξη της Κ.Ε.Δ. σε επιτελικό φορέα ολοκληρωμένης κάλυψης των στεγαστικών προγραμμάτων του δημόσιου τομέα.
Εταιρία πανευρωπαϊκής εμβέλειας
Στο πλαίσιο αυτό, η Κ.Ε.Δ. ανέθεσε την Τεχνική Υποστήριξη του πρώην υπουργείου Ναυτιλίας, στην εταιρία, η οποία, μεταξύ άλλων, υποστηρίζει και το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος». Στο ελληνικό αεροδρόμιο παρέχει τεχνική συντήρηση και υποστήριξη, σε τομείς από τη διαχείριση αποσκευών και τις πίστες μέχρι τα συστήματα συναγερμού και πρόσβασης στους χώρους του αεροδρομίου. Συνολικά καλύπτει 65 κτίρια έκτασης 320.000 τ.μ.
Ανάλογη υποστήριξη παρέχει και στην ΚΕΔ Α.Ε., σε αρκετές ιδιωτικές εταιρίες και εταιρίες του εξωτερικού, όπως το Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας και Εκπαιδευτικό Κέντρο της European Space Agency (κατασκευαστής Airbus και EuroFighter) στο Noordwijk της Ολλανδίας, τα αεροδρόμια CHARLES DE GAULLE AIRPORT PARIS και ORLY PARIS EUROPEAN SPACE RESEARCH AND TECHNOLOGY CENTRE και σε πολλές εταιρίες του ευρωπαϊκού οικονομικού στερεώματος. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η IBM EUROPE EUROTUNNEL PLC, με έδρα στο Kent, της Μεγάλης Βρετανίας και εκμεταλλεύεται την τρίδυμη υποθαλάσσια σήραγγα 50 χλμ. που συνδέει οδικά και σιδηροδρομικά Αγγλία - Γαλλία κάτω από τον ισθμό της Μάγχης, απ' όπου φορτηγά τραίνα μεταφέρουν ημερησίως περίπου 30.000 ανθρώπους, 6.000 επιβατηγά αυτοκίνητα και 3.500 φορτηγά. Στο ίδιο έργο, η εταιρία υποστήριξης ανέλαβε τη λειτουργία, συντήρηση και υποστήριξη των τεχνικών εγκαταστάσεων της σήραγγας, ηλεκτρική εγκατάσταση, φωτισμό, μηχανολογικά, εξαερισμό και κλιματισμό, αλλά και τα συστήματα πυρανίχνευσης και πυρόσβεσης, ελέγχου φορτηγών, ηλεκτροδότησης και σηματοδότησης 150 χώρων κ.λπ. Σημειώνεται, ότι η εταιρία, στη οποία εκτέθηκε το Ελληνικό Δημόσιο, διαθέτει περισσότερες από 3.000 κτιριακές εγκαταστάσεις υπό σύμβαση, απασχολεί περισσότερους από 18.000 εργαζόμενους σε όλο τον κόσμο και ο κύκλος εργασιών της ξεπερνά τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ. Με άλλα λόγια φέρεται να είναι ο ηγέτης της αγοράς της Ευρώπης στη διαχείριση, λειτουργία και συντήρηση τεχνικών εγκαταστάσεων ιδιαίτερα σημαντικών κτηριακών εγκαταστάσεων.
Με αιχμή τον θάλαμο επιχειρήσεων
Μέχρι το τέλος 2008, η συγκεκριμένη εταιρία εισέπραττε την αμοιβή της για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, ασκώντας πάντα πίεση για το Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης. Ωστόσο για όλο το 2009 δεν καταβλήθηκε ούτε ευρώ, όπως βεβαιώνουν πηγές από το Υπουργείο. Σε ερώτηση γιατί δεν καταβλήθηκε η αμοιβή, ενημερωθήκαμε ότι το πρώην Υπουργείο Ναυτιλίας, από τον προϋπολογισμό του, όφειλε να καταβάλει το ύψος της σύμβασης στην Κ.Ε.Δ., προκειμένου με τη σειρά της να αποπληρώνει. Από πλευράς του Υπουργείου το θέμα χειριζόταν η Διεύθυνση Προμηθειών και Κτιριακών Εγκαταστάσεων, Τμήμα Δ, το οποίο και έκανε τις συνεννοήσεις με την Κ.Ε.Δ..
Διερωτάται κανείς τι απέγιναν τα χρήματα, δεδομένου ότι είχαν προβλεφθεί στον προϋπολογισμό του Υ.Ε.Ν. για το 2009. Προφανώς, για την όλη κατάσταση σημαντική ευθύνη φέρει η προηγούμενη ηγεσία του Υ.Ε.Ν., αλλά εδώ και πέντε μήνες η ευθύνη βαραίνει αποκλειστικά τους συναρμόδιους Υπουργούς της νέας Κυβέρνησης. Όσοι από τους αξιωματικούς γνωρίζουν τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει μία βλάβη, απλά περιορίζονται να κάνουν καθημερινά ευχές...

Δεν υπάρχουν σχόλια: