Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

Η Ναυτική εκπαίδευση να πάει στο Υπουργείο Παιδείας

Κατά της ένταξης της ναυτικής εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης στο Λιμενικό Σώμα και το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη τάσσονται με επιστολή τους μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού της ΑΕΝ Ασπροπύργου.
Σε επιστολή, μεταξύ άλλων αναφέρουν ότι η φυσική θέση της ναυτικής εκπαίδευσης είναι στο υπουργείο Παιδείας και προσθέτουν: «Οι αξιωματικοί του Λ.Σ. δεν διδάσκουν στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού, όπως ίσως πολλοί νομίζουν, οι Πλοίαρχοι και οι Μηχανικοί του Ε.Ν. δεν εκπαιδεύονται στρατιωτικά.
Ευθύνη
Το Λ.Σ. έχει εδώ και πάρα πολλά χρόνια την αποκλειστική διοικητική διαχείριση των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Και είναι σαφές ότι φέρει σημαντική ευθύνη για την κατά κοινή ομολογία τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού.
Τα στελέχη του Λ.Σ. που τοποθετούνται στις ΑΕΝ ή διαχειρίζονται τη ναυτική εκπαίδευση δεν έχουν καμία σχέση με τη σύγχρονη εκπαιδευτική πραγματικότητα, δεν διαθέτουν καμία εκπαιδευτική εμπειρία και κατάρτιση. Πρωτοφανείς «Ημερήσιες Διαταγές» Διοικητών των ΑΕΝ κυκλοφορούν υπό μορφή ανεκδότων στο προσωπικό των ΑΕΝ, στους σπουδαστές αλλά και εκτός των Ακαδημιών.
Υπό αυτό το πρίσμα θεωρούμε περιττό να αναφερθούμε σε γνώση εκπαιδευτικών διαδικασιών και προτύπων, έρευνα, μεταπτυχιακά προγράμματα και οτιδήποτε άλλο συνθέτει την εικόνα ενός σύγχρονου εκπαιδευτικού ιδρύματος.
Ερώτημα
Δημιουργείται εύλογα το ερώτημα για ποιο λόγο το Λ.Σ. πρέπει να βρίσκεται στη ναυτική εκπαίδευση;

Η απάντηση είναι σαφής. Το Λ.Σ. δεν πρέπει να βρίσκεται στις Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού! Το Λ.Σ. αποτελεί εμπόδιο στην προσπάθεια για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού».

3 σχόλια:

goldfish είπε...

Και ποιος σας είπε Κυριοι Εκπαιδευτικοί της Ναυτικής Εκπαιδεύσης οτι οι κατώτεροι Λιμενικοί επιθυμούν να ειναι στον τομέα αύτο???
Λέτε οτι:"Πρωτοφανείς «Ημερήσιες Διαταγές» Διοικητών των ΑΕΝ κυκλοφορούν υπό μορφή ανεκδότων στο προσωπικό των ΑΕΝ, στους σπουδαστές αλλά και εκτός των Ακαδημιών" ναι είναι ΠΡΩΤΟΦΑΝΕΙΣ εφόσον συνήθως χρεώνουν τον λιμενοφύλακα σε τρία γραφεία !!!! για να σας δω πως θα βγάλετε την δούλεια εσείς κύριοι που θα χρειαστείτε τριπλάσιο προσωπικό γιατι ο ΕΝΣΤΟΛΟΣ δεν μπορεί να μιλήσει....κι ας μην μπορει να πάρει ουτε τις κανονικες του άδειες....
Όσο για το:"Και είναι σαφές ότι φέρει σημαντική ευθύνη για την κατά κοινή ομολογία τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται σήμερα οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού" δεν το δέχομαι γιάτι τα τελευταία χρόνια σε κάποιο κομμάτι της Ναυτικής Εκπαίδευσης καταβάλλει "ο Λιμενικός" υπεράνθρωπες προσπάθειες αλλά το πρόβλημα δεν είναι εκεί, στην πολιτεία είναι που για κάποιους ευνόητους λόγους θέλουν να απαξιωθεί η ΔΗΜΟΣΙΑ Ναυτική Εκπαίδευση και το βάρος να πέσει στους "κακούς" Λιμενικούς που δεν παρέχουν ποιοτικές Υπηρεσίες... αλλα ας το καταπιούμε κι αυτο κι ας πάμε παρακάτω... μπας και σωθούνε ορισμένοι που εχουν μπλέξει με την Ναυτική Εκπαιδευση ( που το θεωρώ ένα από τα πολλά πάρεργα του ΛΣ) ΜΑΚΑΡΙ λοίπον να πάτε στο ΠΑΙΔΕΙΑΣ και στο κάλο!!!

Exantas είπε...

Άραγε, έχει κάποιος την εντύπωση ότι οι λιμενικοί, που ακόμη ασχολούνται ή βρίσκονται και υπηρετούν στις ΑΕΝ, αποτελούν πρόβλημα ή εμπόδιο ή είναι η αιτία του κακού των σχολών?
Αν είναι δυνατόν να το πιστεύει & ο πλέον αφελής κάτοικος της χώρας αυτής. Στις ΑΕΝ διατηρούνται ελάχιστοι ακόμη λιμενικοί. Οι Διοικητής & Υποδιοικητής, συνήθως κάτοχοι Πανεπιστημιακού πτυχίου & ορισμένοι υπαξιωματικοί ως βοηθητικό προσωπικό. Την ευθύνη εκπαίδευσης έχει ο εκάστοτε Διευθυντής σπουδών, (μη Λιμενικός αλλά πολιτικός υπάλληλος). Οι λιμενικοί ουσιαστικά "τύποις παρίστανται" και απλά προσπαθούν να κρατήσουν τις Σχολές του Ε.Ν σε κάποιο αξιοπρεπές επίπεδο λειτουργικότητας και στοιχειώδους πειθαρχίας, αφού, είναι γνωστό τοις πάσι, ότι ακόμη και στα κότερα η πειθαρχία, αποτελεί βασικό κανόνα. Ανατρέχοντες στην Βικπαιδεια: "Χαρακτηριστική είναι η παλαιά αγγλική ναυτική παροιμία που λέγεται μεταφορικά για την αναγκαιότητα της πειθαρχίας επί πλοίου: "Calm on board, any sea calm", όπου σ΄ ελεύθερη μετάφραση αποδίδεται «Κάλμα επί του πλοίου είναι πάντοτε μπουνάτσα (στη θάλασσα), αντίθετα: αν καταιγίδα επί του πλοίου τότε και η μπουνάτσα αποτελεί (για το πλοίο) καταιγίδα. Αφού με απείθαρχο πλήρωμα και σε άπνοια ακόμη το πλοίο κινδυνεύει."
Εάν φυσικά πιστεύουν πως έτσι θα επιτευχθεί η αναβάθμιση της Ελληνικής ναυτιλίας και ότι δεν θα καταντήσει και αυτή όπως η Παιδεία μας, Εθνική ή Μη, τα Πανεπιστήμια μας, τα σχολειά, η υγεία, οι Πολεοδομίες, οι εφορίες και τόσες άλλες καταταλαιπωρημένες Εθνικές δομές, μάλλον δεν εκτιμήσατε σωστά τα αποτελέσματα, εκτός και εάν κάποιοι ικανοποιούνται από αυτά. Εάν όμως οι συντάκτες ενδιαφέρονται να αναλάβει πάλι την οργάνωση τους το Υπ. Παιδείας, τώρα που έπαψε να είναι πλέον Εθνικής, και να αποσπαστούν ξανά οι γνωστοί "βισματούχοι σύντροφοι Αξιωματούχοι" στο παιδείας προκειμένου να ολοκληρώσουν την αναπόφευκτη διάλυση των ΑΕΝ. Μήπως εκείνος ο πετυχημένος & ορθολογικός τρόπος εποπτείας των σχολών περί το 2000, πρέπει να επαναληφθεί? Ρωτάμε μήπως?
Δεν διαβάσαμε όμως, από "τα μέλη του εκπαιδευτικού προσωπικού" (??) τίποτα για τη ποιότητα των καθηγητών, το γνωστικό τους επίπεδο ή εάν πρέπει η πρόσληψή τους να γίνεται μέσω ΑΣΕΠ ή όχι.
Με θαλασσινούς χαιρετισμούς

στ@βεντο είπε...

Μάλλον τα έχουν με τους λιμενικούς και την διοίκηση που ασκούν , προφανώς γιατί δεν τους κάνουν τα χατήρια.
Όχι πως τάσσομαι υπέρ της παραμονής του Λ.Σ στην ναυτική εκπαίδευση αλλά μην μας λέτε ότι αποτελεί εμπόδιο στην εκπαίδευση των ελλήνων ναυτικών Ο εκάστοτε Δοιηκητής - Υποδιοικητής και τρεις - τέσσερις χαμηλόβαθμοι λιμενικοί.

Καλή η επιστολή διαμαρτυρίας ως προς την διοίκηση αλλά καλό θα ήταν να προτείνουν και λύσεις.