email προς ellhnikhaktofylakh@gmail.com
Κύριε διευθυντά
Μέσα στο βαρύ κλίμα της οικονομικής ύφεσης, της αβεβαιότητας, της ανεργίας και της εθνικής κατάθλιψης, μία ζωτικής σημασίας είδηση από τον χώρο της Εμπορικής Ναυτιλίας, της μεγαλύτερης βιομηχανίας της χώρας, φως στο σκοτάδι, πέρασε στα ψιλά ελάχιστων εφημερίδων.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής και της Τραπέζης της Ελλάδος, η Εμπορική Ναυτιλία και για το παρελθόν έτος 2010 διατήρησε την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη με 3.150 πλοία και συναλλαγματικές προσόδους άνω των 15 δισεκατομμυρίων ευρώ, αυξημένες κατά 14% έναντι του προηγούμενου έτους.
Συγκριτικά αναφέρεται ότι το εισρεύσαν αντίστοιχο τουριστικό συνάλλαγμα, για το οποίο η οικονομία επιβαρύνεται με σημαντικές δαπάνες, ανήλθε στα 9 δισ. ευρώ.
Με τα ίδια στοιχεία, το συνάλλαγμα από τις δραστηριότητες της Εμπορικής Ναυτιλίας την τελευταία δεκαετία ξεπέρασε τα 140 δισεκατομμύρια ευρώ, σχεδόν το μισό του δημόσιου χρέους, το οποίο σε συνδυασμό με τις 200.000 θέσεις εργασίας και τα εκτεταμένα έργα ευποιίας του ναυτιλιακού χώρου δίδουν μία ανάσα και ελπίδα στη χειμαζόμενη οικονομία μας. Οι αριθμοί και τα μεγέθη της ναυτιλίας μας, αλλά και η εκπεφρασμένη διάθεση του ναυτιλιακού χώρου για συνδρομή στην εθνική προσπάθεια ανάκαμψης της οικονομίας, δεν αφήνουν καμία αμφιβολία ότι η Εμπορική Ναυτιλία πρέπει να αποτελέσει τη ναυαρχίδα της προσπάθειας αυτής.
Ούτως εχόντων των πραγμάτων, φυσικό θα ήταν η κοινωνία και ιδιαίτερα το πολιτικό σύστημα να αισθάνονται υπερηφάνεια και να επιδεικνύουν ενδιαφέρον για τη ναυτιλία και τους επιμέρους φορείς της. Δυστυχώς αυτή η αυτονόητη παραδοχή δεν έμεινε αδιατάρακτη. Κατά καιρούς βεβιασμένοι πειραματισμοί χωρίς μελέτες και διαβούλευση με τους φορείς της ναυτιλίας, ιδεοληψίες, άσχετα ξένα πρότυπα αλλά και άγνοια, σε βάθος, της ιδιόμορφης ναυτιλιακής επιχειρήσεως, αλλά και της δομής και των αναγκών του ποντοπόρου πλοίου δυσμενώς επηρέασαν τα ναυτιλιακά μας πράγματα με σημαντικές ζημιές στην εθνική μας οικονομία. Το τελευταίο 18μηνο, παρά τα δυσάρεστα διδάγματα του παρελθόντος και του κινδύνου της οικονομικής χρεοκοπίας της χώρας, η ναυτιλία βρίσκεται σε διαρκή αναταραχή.
Η δοκιμασμένη και επιτυχημένη ενιαία ναυτιλιακή διοίκηση (ΥΕΝ - Λ.Σ.) το «one-stop shop» της Εμπορικής Ναυτιλίας κατακερματίζεται. Το ΥΕΝ καταργείται. Με πρόσφατα ψηφισθέντα νόμο, απουσία του υπουργού Ναυτιλίας και παρά την αντίθεση του συνόλου της αντιπολίτευσης αλλά και των ουσιαστικών φορέων της ναυτιλίας –τα εξειδικευμένα και πεπειραμένα στελέχη του Λιμενικού Σώματος– επιτελικός και εκτελεστικός βραχίονας του ΥΕΝ, μεταφέρονται δίκην προσωπικού χρεοκοπημένης ΔΕΚΟ στο υπουργείο ΠΡΟ-ΠΟ σε υποβαθμισμένα καθήκοντα αστυνόμευσης ως επί το πλείστον άσχετα με τις πανεπιστημιακές και εξειδικευμένες ναυτιλιακές σπουδές τους. Ο νόμος αυτός που θα έπρεπε να διαχειρισθεί το προσωπικό ΥΕΝ - Λ.Σ. σε πρότυπα «Καλλικράτη» θα παραμείνει μνημείο κατασπατάλησης δημοσίου χρήματος και παροπλισμού εξειδικευμένου στελεχικού δυναμικού Λ.Σ. Ολη αυτή η κατάσταση, διανθισμένη κατά καιρούς με απαξιωτικές δηλώσεις και αχαρακτήριστους υπαινιγμούς, που δεν έχουν καμία βάση, συμπληρώνουν το κλίμα που επικρατεί στον ναυτιλιακό μας χώρο.
Η Εμπορική Ναυτιλία, όμως, δεν είναι μόνο υπόθεση των στενών συντελεστών της, είναι και εθνική υπόθεση, είναι η πρώτη πλουτοπαραγωγική πηγή μας, είναι το τέταρτο όπλο στο πλαίσιο της άμυνας της χώρας, είναι η μόνη θετική πρωτιά μας και το στρατηγικό μας πλεονέκτημα, είναι ο καλύτερος πρεσβευτής της χώρας, περιφέροντας την Ελλάδα και τη σημαία της στην υφήλιο.
Οσα τραγελαφικά συμβαίνουν αυτές τις κρίσιμες ώρες στον χώρο της ναυτιλίας πρέπει άμεσα να διορθωθούν πριν οι δυσμενείς επιπτώσεις γίνουν μη αναστρέψιμες.
Γεωργιος Απ. Βασοπουλος - Αντιναύαρχος (ε.α.) επίτιμος αρχηγός Λ.Σ.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου