Τρίτη 27 Απριλίου 2010

«Ομηροι» 970 ισπανοί τουρίστες στον Πειραιά

Διαπληκτισμοί με μέλη του ΠΑΜΕ που απέκλεισαν τις εισόδους προς το κρουαζιερόπλοιο «Ζenith»

Oμηροι 400 διαδηλωτών παρέμειναν χθες περίπου για δώδεκα ώρες 970 επιβάτες του κρουαζιερόπλοιου «Ζenith», οι οποίοι δεν κατάφεραν να φτάσουν ως το πλοίο τους, που είχε δέσει στον σταθμό Εξωτερικού στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς οι είσοδοι είχαν αποκλειστεί από τους διαδηλωτές του ΠΑΜΕ σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την εξαγγελία του Πρωθυπουργού κ. Γ. Παπανδρέου για άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα. Οι 970 ισπανοί κυρίως τουρίστες διαμαρτυρήθηκαν έντονα στους απεργούς για την επιλογή τους να αποκλείσουν τις εισόδους του λιμανιού που οδηγούν στο κρουαζιερόπλοιο, ενώ κάποιοι από αυτούς διαπληκτίστηκαν με μέλη του ΠΑΜΕ. Η γενίκευση των επεισοδίων αποφεύχθηκε με την παρέμβαση των ψυχραιμοτέρων.

Στο λιμάνι του Πειραιά κατέφθασε λίγο πριν από τις 9 το βράδυ ο πρόεδρος του ΕΟΤ κ. Ν. Κανελλόπουλος , ο οποίος και παρενέβη χωρίς όμως αποτέλεσμα, αφού τα μέλη του ΠΑΜΕ αρνούνταν να επιτρέψουν στα 21 συνολικά πούλμαν που μετέφεραν τους 970 επιβάτες να εισέλθουν στον χώρο.

Οι πράκτορες του πλοίου μετέφεραν τους επιβάτες σε ξενοδοχεία των Αθηνών προκειμένου να διανυκτερεύσουν. Το κρουαζιερόπλοιο «Ζenith» δεν απέπλευσε στις 9 το βράδυ χθες για να εκτελέσει τον προγραμματισμένο του πλου προς την Κροατία και παρέμεινε στο λιμάνι του Πειραιά με σκοπό να αποπλεύσει στις 6 το πρωί, οπότε και πρόκειται να λήξει η απεργία των ναυτεργατών και να αποχωρήσουν τα μέλη του ΠΑΜΕ από τις εισόδους στο τέρμιναλ εξωτερικού.

Αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι τα μέλη του ΠΑΜΕ έπιασαν στον ύπνο τις αρμόδιες αρχές, οι οποίες δεν πρόλαβαν καν να ασφαλίσουν τις εισόδους και τις εξόδους στο τέρμιναλ Εξωτερικού του λιμανιού και έτσι όταν έφθασαν εκεί ήταν πλέον αργά, αφού οι διαδηλωτές είχαν ήδη καταλάβει τα σημεία. Στην περίπτωση κατά την οποία Λιμενικό Σώμα και ΕΛ.ΑΣ. επιχειρούσαν να απομακρύνουν τους διαδηλωτές θα σημειώνονταν εκτεταμένα επεισόδια και έτσι αποφασίστηκε να μην επέμβουν, αλλά να παρακολουθούν τα τεκταινόμενα.

Δεμένα όμως έμειναν χθες στο λιμάνι του Πειραιά και τα πλοία της ακτοπλοΐας εξαιτίας της 24ωρης απεργίας που προκήρυξαν οι ναυτικοί ύστερα από την απόφαση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ). Οι ναυτικοί διεκδικούν την υπογραφή συλλογικών συμβάσεων και διαμαρτύρονται για τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες που αφορούν την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα.

Η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία έχει εξαγγείλει και νέα 24ωρη απεργία στα πλοία της ακτοπλοΐας για την Πρωτομαγιά, με αποτέλεσμα τα πλοία να παραμείνουν δεμένα προκαλώντας και νέα σοβαρά προβλήματα στην ομαλή διακίνηση επιβατών και οχημάτων. Εξάλλου, η εκτελεστική επιτροπή της ΠΝΟ εμφανίζεται έτοιμη να προχωρήσει και σε νέες κινητοποιήσεις την αμέσως προσεχή περίοδο, καλώντας τον Πρωθυπουργό να αποσύρει την πρότασή του για άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα.

Η πρωθυπουργική εξαγγελία για την άρση του καμποτάζ στην κρουαζιέρα διχάζει τη ναυτιλιακή κοινότητα και αυτό διότι οι μεν ναυτικοί θεωρούν μια τέτοια εξέλιξη δυσμενή για το μέλλον των θέσεων εργασίας στον κλάδο, αλλά και στον κλάδο της ακτοπλοΐας, ενώ όσοι εμπλέκονται με την κρουαζιέρα, κυρίως σε επίπεδο παροχής υπηρεσιών, χαιρέτησαν την πρωτοβουλία εκτιμώντας ότι η κυβέρνηση οφείλει να προχωρήσει άμεσα στην υλοποίηση της εν λόγω ανακοίνωσης του κ. Παπανδρέου.

Οι συνδικαλιστές της ΠΝΟ εκτιμούν ότι η άρση του προνομίου στην κρουαζιέρα δεν στερεί θέσεις εργασίας μόνο στον συγκεκριμένο κλάδο, αλλά λειτουργεί σαν κερκόπορτα για την απελευθέρωση της εργασίας και στον κλάδο της ακτοπλοΐας, στον οποίο διατηρούνται σήμερα μερικές χιλιάδες θέσεις εργασίας τις οποίες καλύπτουν αποκλειστικά έλληνες ναυτικοί.

Από την άλλη πλευρά, παρατηρητές της αγοράς της κρουαζιέρας θεωρούν ορθή την επιλογή του Πρωθυπουργού υπό τη βασική προϋπόθεση πως στόχος της είναι η αύξηση του κύκλου εργασιών στην παραναυτιλιακή βιομηχανία.

Οι ίδιοι παρατηρητές θεωρούν ότι η παρουσία ελλήνων επενδυτών στην κρουαζιέρα θα πρέπει να θεωρείται πλέον ως αδύνατη δεδομένων των συνθηκών που επικρατούν σε διεθνές επίπεδο στον κλάδο και εκτιμούν ότι τα οφέλη για την εθνική οικονομία θα προκύψουν από τη δημιουργία βάσεων στην Ελλάδα των ξένων κρουαζιεροπλοίων. Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ένα κρουαζιερόπλοιο με σημαία τρίτου κράτους εκτός Ευρωπαϊκής Ενωσης δεν δύναται σήμερα να κάνει ένα ολοκληρωμένο κυκλικό ταξίδι στην Ελλάδα αποβιβάζοντας τους επιβάτες του στο λιμάνι από το οποίο τους παρέλαβε.
Του Γιώργου Σκορδίλη

Δεν υπάρχουν σχόλια: